CRVENO CRNO: Fijeste imaju mali motor, ali jure 200 na sat

Mali, ali... U čast novog pojačanja snage, „Ford“ lansirao vanredne verzije „fijeste“ s nagrađivanim 1,0 eko-bust motorom sa čak 140 KS

„Fordov“ novi 1,0-litarski eko-bust sa 140 KS najmoćniji je ikad napravljen 1,0-litarski serijski automobilski motorm po litru radne zapremine! Isporučuje više snage od motora koji pokreću superautomobile „bugati vejron“ ili „ferari 458 specijale“.

Nova verzija motora (proglašen međunarodnim motorom godine 2012, 2013. i 2014) debituje u novim verzijama „ford fijeste“ - „red edišn“ i „blek edišn“, koje nude upečatljiv novi stajling i dinamičke performanse za kupce u Evropi! Unapređeni agregat karakteriše revidirana kalibracija, koja omogućava da isporuči 12 odsto više snage!

Motor takođe nudi više nego dva puta veću snagu po litru radne zapremine nego 1,6-litarski sa 100 KS, koji je pokretao sportsku „fijestu S“ pre samo 10 godina.

„Fordov“ 1,0 eko-bust koristi turbopunjač, dvostruko nezavisno upravljanje radom ventila (Ti-VCT) i direktno ubrizgavanje pod visokim pritiskom da bi postigao kombinaciju performansi i efikasnosti bez premca.

Kompaktan turbopunjač motora niske inercije ima čak 248.000 obrtaja u minutu - više od 4.000 puta u sekundi i skoro dva puta više obrtaja od turbopunjača u motoru koji pokreće trkačke bolide F1 u sezoni 2014!

Nova kalibracija kontrole natpunjenja turbopunjačem, „Ti-VCT“, hladnjak sabijenih gasova (interkuler), upravljanje gasom i kontrola vremena (tajminga) paljenja povećali su snagu od 125 do 140 KS i maksimalan obrtni momenat na 180 Nm pri 1.400 do 5.000 obrtaja u minutu, pomažući novim verzijama crne i crvene „fijeste“ da postignu ubrzanje od 0 do 100 km/h za devet sekundi i maksimalnu brzinu od 201 km/h!