URNEBESNO: Naručio aparat za uvećanje penisa, a dobio lupu!
Međutim, postoje i žalbe koje zbog bizarnog sadržaja ili nemogućnosti zaštitnika potrošača da ih reše zauvek ostaju u kutiji pod prašinom zaborava.
Vera Vida iz Centra za zaštitu potrošača kaže da se kupci najčešće žale na usluge mobilnih operatera, cenu i kvalitet mobilnih aparata, obuću i belu tehniku.
- Našu pomoć jedan čovek je tražio zbog troslojnog toalet-papira koji se uvek cepa na različitom mestu - navodi ona neke od smešnih prijava.
Uputstvo za lupu
Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije, kaže da je najsmešniji slučaj koji su imali stigao od čoveka koji je naručio spravu za uvećanje penisa, a dobio je običnu lupu.
- Nesrećnik je na sajtu naručio spravu za uvećanje polnog organa, a uz lupu mu je isporučeno i uputstvo koje ga upozorava da optički instrument nikako ne okreće prema suncu - navodi naš sagovornik.
Blam ih da prijave
Tako se od deset pritužbi nezadovoljnih kupaca koji se za pomoć službi zaštitnika potrošača obrate na nedeljnom nivou jedna odnosi na prevare sa smešnim ishodom, ali navodi se da je taj broj veći s obzirom na to da je ljude uglavnom sramota da prijave takve slučajeve.
- Kupcima savetujem da budu obazrivi, da se uvere da je firma registrovana, da provere matični broj, PIB, stanje na računu firme, sa specijalnim osvrtom na informaciju da li se nalazi u blokadi ili ne. Sve ostalo je kupovina mačke u džaku i mi tu ništa ne možemo da uradimo, osim da ponovimo da izbegavaju onlajn-kupovinu kod fizičkih lica ako ne žele da dobijaju cigle umesto laptopova ili iznošenu haljinu umesto nove - objašnjava Papović.
Neke od žalbi zaštitnicima potrošača
KRASTAVAC JE VEĆI ZBOG TEGLE KOJA UVEĆAVA
- Žena se požalila Nacionalnoj organizaciji za zaštitu potrošača jer je umesto kreme za povećanje grudi dobila svinjsku mast
- Uplatio ponudu za putovanje do Šangaja i Bangladeša, a ispostavilo se da je reč o naseljima kod Novog Sada i Beočina
- Jedan kupac je prijavio da tegla ima efekat lupe, pa uvećava krastavce, što ga je dovelo u zabludu
- Prodavnica obuće odbila da vrati novac za nove, tek kupljene patike zbog toga što su oštećenja nastala usled hodanja
- Prodavac mobilnih telefona rekao je da ne prihvata reklamaciju jer se 45 dana na matičnoj ploči nalazi kapljica vode
- Trgovac nije želeo da zameni kupaći kostim koji se posle prvog korišćenja u bazenu raspao, uz obrazloženje da kupaći nije predviđen za hlorisanu vodu
Internet prevare
- 8. 5. 2014 - M. S. iz Svrljiga i N. P. iz Niša su preko sajta Kupujem-prodajem naručili skupocene mobilne aparate u vrednosti od 70.000 dinara, a isporučene su im cigla, stare farmerice i korišćene krpe
- 26. 1. 2014 - Radoju Vuloviću s Novog Beograda umesto motorne testere koju je poručio na sajtu Kupujem-prodajem stigao paket u kojem su se nalazili cepanica i džak s piljevinom, za šta je kuririma dao 20.000 dinara
- 22. 12. 2013 - Andrea Prica iz sela Panonija kod Bačke Topole naručila je na internetu mobilni telefon za 4.500 dinara, a umesto njega je dobila crni luk
- 18. 12. 2013 - Svetislav P. iz Erdeča kod Kragujevca 5.500 dinara platio „samsung galaksi S1“ naručen preko sajta Kupujem-prodajem, a dobio automobilčiće
- 15. 3. 2013 - Preko sajta Kupujem-prodajem naručio „ajfon“, čijem je vlasniku platio 22.300 dinara i 1.000 dinara za poštarinu, a na adresu mu stigao polovan telefon u vrednosti od desetak evra
- 5. 2. 2013 - Beograđaninu Nenadu Petroviću, koji je poručio „netbuk“ preko sajta Kupujem-prodajem i potom kurirskoj službi platio 12.100 dinara, uručen je panj