MALVERZACIJE U BUS PLUSU: Đilas i Bijelić Apeksu namestili 40 miliona!

Dado Đilas
Sporni ugovor: Kao što je Kurir već pisao, bivši gradonačelnik i gradski menadžer omogućili su dodatnu dobit tursko-srpskom konzorcijumu

BEOGRAD - Zbog toga što su na štetu Grada Beograda, četvrtim aneksom ugovora o „bus plusu“, bivši gradonačelnik Dragan Đilasi gradski menadžer Aleksandar Bijelić omogućili mesečnu dobit od 40.800.000 dinara tursko-srpskom konzorcijumu sa „Apeks solušn tehnolodži“ na čelu, protiv njih će uskoro biti podignuta optužnica i tražiće se njihova krivična odgovornost, piše portal Pištaljka!

Analiza troškova

Kako je Kurir već pisao, otkriveno je da je Grad plaćao dodatne kontrolore u prevozu iako je to bila obaveza „Apeksa“, čime je budžet prestonice oštećen za čak 180 miliona dinara. Takođe, analizom troškova utvrđeno je da je Grad u tom poslu učestvovao sa 91,47 odsto, dok je preduzeće „Apeks“ pokrivalo tek 8,53 odsto. Međutim, na sajtu Pištaljke pominju se i drugi propusti u zaključivanju četvrtog aneksa o „bus plusu“, od ukupno pet, koji je po specijalnom ovlašćenju tadašnjeg gradonačelnika Dragana Đilasa 26. juna 2013. potpisao njegov najbliži saradnik Aleksandar Bijelić.

Niz nepravilnosti

- Četvrti aneks jedini je potpisao Bijelić po specijalnom ovlašćenju tadašnjeg gradonačelnika Dragana Đilasa, a sve druge potpisalo je odgovorno lice, direktor Direkcije za javni prevoz Zoran Šarac, i jedini je od pet aneksa koji nema pečat javnog pravobranioca, dakle ni njegovu saglasnost - piše ovaj sajt i dodaje da je sporno i to što je član 7 iz aneksa ugovora zamenio član 37 osnovnog ugovora, pa se prvi put umesto tranše od 30 odsto „Apeksu“ daje naknada u iznosima od 20.400.000 dinara s PDV dva puta tokom meseca.

Na taj način je, kako navode, izmenjena i cena iz osnovnog ugovora, koja se po zakonu ne sme menjati aneksima, a simptomatično je i to da je aneks ugovora zaključen u trenutku kada je počeo pad u prihodovanju „bus plusa“.
Iz gradske uprave su rekli da ne mogu da komentarišu ovaj slučaj jer je istraga u toku, a Bijelić nije odgovorio na prosleđeno pitanje, kao ni nadležni u „Apeks solušn tehnolodži“.
Prvi otkrili... Kurir još pre skoro četiri meseca pisao o ovom slučaju

Andreja Mladenović
PRIHOD U PADU!

Zamenik gradonačelnika Beograda Andreja Mladenović potvrdio je da je prihod od naplate karata u opadanju i da je zbog toga dovedeno u pitanje funkcionisanje javnog prevoza.
- Prihodovanje je mnogo manje od uvođenja sistema „bus plus“ - rekao je Mladenović.

Nepravilnosti u četvrtom
aneksu ugovora o „bus plusu“:

- Nema potpis ni saglasnost pravobranioca
- Od pet potpisanih aneksa samo ovaj je potpisao bivši gradski menadžer Bijelić
- Sve ostale je potpisivao tadašnji direktor Direkcije za javni prevoz Zoran Šarac
- Izmenjena je cena osnovnog ugovora, pa se „Apeksu“ umesto tranše od 30 odsto mesečno isplaćuje fiksni iznos od 40.800.000
- Grad je na sebe preuzeo plaćanje angažovanja dodatnog broja kontrolora