BEČ - Ako Rusija uvede zabranu na uvoz motornih vozila iz zapadnih zemalja, to bi moglo ozbiljno da pogodi i austrijsku automobilsku industriju.
Prema pisanju ruskog dnevnog lista Vedomosti, Rusija bi, ako joj Sjedinjene Američke Države i Evropska Unija nametnu jače privredne sankcije, mogla da odgovori protivmerama koje bi uključivale i delimični ili čak potpuni embargo na uvoz motornih vozila iz SAD i EU.
Ovaj predlog se već nalazi na stolu predsednika Rusije Vladimira Putina, javljaju Vedomosti, ali odluka o embargu još nije donesena. Ruska najava protivmera ne bi se odnosila na zapadne automobilske proizvođače koji proizvode u Rusiji i njihove inostrane liferante.
U Rusiji svoje fabrike imaju Folksvagen, Reno, Tojota i Hjundai. Međutim, ogromno rusko tržište uvozi veliki broj automobila. Eventualna ruska zabrana uvoza automobila iz EU pogodila bi jače i manje proizvođače luksuznih evropskih marki, kao što su Bentli (lani je uvezeno 222 Bentlija u Rusiju), Maserati
(64), RolsRojs (59), Ferari (33), Lamborgini (10).
Posle nestanka Puha (Puch), Austrija nema svoje marke automobila. Međutim, austrijska auto-industrija je veoma snažna i bez finalnih proizvoda. Mnoga austrijska preduzeća, u prvom redu iz pokrajine Štajerske, rade delove za razne automobilske koncerne, a neka (Magna u Gracu) naveliko sklapaju čitave automobile različitih proizvođača. Samo u moćnoj grupaciji zvanoj "Štajerski autoklaster" (Autocluster Steiermark) deluje 180 preduzeća. U njima je ukupno zaposleno 40.000 ljudi, a ukupan godišnji prihod veći je od deset milijardi evra.
Iako je lani prodaja automobila u Rusiji opala za 5,5 odsto u odnosu na 2012. godiinu, u Rusiji je u 2013. novoregistrovanih osobnih automobila bilo više od 2,6 miliona (bez kamiona i autobusa).
U Rusiju najviše izvozi Reno
Od automobilskih marki iz EU i SAD, najveće tržišne udele imaju Reno (8 odsto), Ševrolet (6,7odsto), Folksvagen (6,2 odsto), Ford (3,5 odsto), Škoda (3,4 odsto), Opel (3,1 odsto), Mercedes (1,7 odsto) , BMW (1,6 odsto), Audi (1,4 odsto), Pežo (1 odsto), Citroen (0,9 odsto), Lendrover (0,8 odsto), Volvo (0,6 odsto), Džip (0,2 odsto), Porše (0,15 odsto), Seat (0,13 odsto) i Mini (0,11 odsto); manje od jednog promila tržišnog udela u Rusiji, ali još uvek više od 1.500 automobila, je lani u Rusiji prodano Jaguara, Fiata i Kadilaka.