VALIDACIJA OBAVEZNA: Ko pri svakoj vožnji ne otkuca mesečnu kartu, platiće kaznu!

Nemanja Pančić
Da bi se uveo red u javni gradski prevoz neophodna je validacija karata. To je prvi korak ka boljoj naplati, koja je sada na katastrofalnom lošem nivou

BEOGRAD - Od 1. septembra validacija u javnom gradskom prevozu obavezna je za sve. Čak i mesečne putne isprave ako nisu overene u vozilu, smatraće se nevažećim i neispravnim.

Obavezna validacija kartica za prevoz od 1. septembra ponovo važi za sve putnike. Pravilo da vlasnici personalizovanih kartica koji kupuju mesečnu dopunu, samo jednom, na početku meseca, odnosno prilikom prve vožnje posle dopune kartice, overe putnu ispravu - više se neće primenjivati.
Prema novom, izmenjenom Pravilniku o tarifnom sistemu u javnom gardskom prevozu, i putnici koji prevoz plaćaju kroz pretplatu, imaće obavezu da prilikom svakog ulaska u vozilo, overe kartu.

Direktor Direkcije za javni prevoz, Uglješa Mitrović, ističe da je validacija neophodna jer samo sa njom sistem koji ima vrhunski softver, ima smisla i funkciju.

"Da bi se uveo red u javni gradski prevoz neophodna je validacija karata - objašnjava Mitrović. - To je prvi korak ka boljoj naplati, koja je sada na katastrofalnom lošem nivou". Iako se prema izmenjenom pravilniku, kartice koje nisu validirane smatraju neispravnim, i u skladu sa tim putnik je dužan da na zahtev kontrolora plati cenu doplatne karte ili da mu bude uručena opomena, Mitrović dodaje da u prvo vreme kontrola neće biti toliko rigorozna.

"Nikome nije cilj represija i kažnjavanje, već želimo da oporavimo sistem javnog prevoza", ističe prvi čovek Direkcije za javni prevoz. "Naravno da ćemo imati razumevanja za putnike koji koriste personalizovane pretplatne kartice, ali isto tako očekujemo da će se vremenom svi navići da kucaju karte, što je u interesu svih nas".

Validacija već bila ukinuta

Validacija svih karata, pa i personalizovanih, nije nikakva novost. Takvo pravilo bilo je na snazi po uvođenju „Bus plusa“, ali se od njega kasnije odustalo pošto je dolazilo do stvaranja gužvi, posebno u vreme dnevnih špiceva.

Ne znaju tačan broj putnika

"Bez tačnih informacija o tome koliko se putnika vozi na određenim linijama, nećemo moći da postignemo nikakav napredak ni kada je pružanje usluge u pitanju, niti da povećamo prodaju karata", poručuje Uglješa Mitrović.

Putnici ne mare za validatore

Čelnici grada ne kriju da je naplata karata - katastrofalna. A kako izgleda na terenu dovoljno je provozati se sa jednog kraja grada na drugi. Evo i konkretnog primera: u autobusu na liniji 23, juče oko devet časova ujutro, na potezu od Banovog brda do Skupštine Srbije, u vozilo je, na četvoro vrata, ušlo oko 40 ljudi. Mlađih, starijih, onih sa decom. Od svih njih, međutim, samo dvoje je overilo svoje karte! Posle svega, ili velika većina putnika ima personalizovane karte koje do 1. septembra nije potrebno validirati ili se - "švercuju“.

(Večernje novosti)