BEOGRAD - Mesečni prihodi GSP "Beograd" nedopustivo su niski i ne mogu se porediti sa periodom 2010. godine kada je cena karte za jednu vožnju bila 40 dinara, izjavio je predsednik Nadzornog odbora tog preduzeća Slaven Tica.
"Osnovni razlozi ovog pada su jednozonski tarifni sistem i povećanje „šverca”, rekao je Tica.
On je dodao da za to postoji više uzroka, od ekonomske krize i poremećaja cene nafte, preko neadekvatnog planiranja, organizacije i upravljanja sistemom, kontrole kvaliteta transportne usluge i rastućeg animoziteta na relaciji „Bus plus - putnik - mediji”, koji je rezultirao padom ukupnog prihoda od prodaje karata, do narušavanja odnosa između Grada Beograda i prevoznika.
Po njegovim rečima, jedna od ključnih aktivnosti za povećanje prihoda su promena tarifne politike i sistema i uvođenje više tarifnih zona.
Efekti promene tarifnog sistema bili bi povećanje ukupnog prihoda od prodaje karata, a uvođenje više tarifnih zona na urbanom području grada koje bi pratio i novi sistem karata, značilo bi bolji kvalitet i niše troškove prevoza.
"Promenom tarifnog sistema i zadržavanjem osnovne cene, sistem može mesečno znatno povećati prihod već u prvom mesecu promene", naveo je Tica.
On je ukazao da je neophodno da se svi pridržavaju pravila, kako bi GSP funkcionisao onako kako se od njega očekuje.
"To znači da obaveze imaju sve strane, jedni da budu racionalni i obezbede kvalitetan prevoz, drugi da kupuju karte, a treći da vode realnu politiku finansiranja i subvencionisanja", istakao je predsednik Nadzornog odbora naglasivši da promena tarifne politike i sistema ne znači ukidanje dosadašnjih prava pojedinih povlašćenih kategorija.
(Tanjug/Novosti)