BEČ - O produženju trase Transsibirske železnice do Beča, kako bi roba iz Azije brže stizala u Zapadnu Evropu govori se već godinama. Direktor narodnjačkog Privrednog saveza (Wirtschaftsbund), Aleksander Biah (Alexander Biach, ÖVP), želi konačno da ovu ideju pretvori u stvarnost. Spovedena je čak i prva studija o isplativosti ovog poduhvata.
Produženje Transsibirske železnice ubrzao bi transport haj-tek opreme, poput kompjutera i auto-delova, iz Azije u Evropu, koji vodenim putem traje oko mesec dana. Nedavno sprovedena studija Privrednog saveza je pokazala da bi železničkim putem roba dvostruko brže stizala u Beč. Ovaj grad je kao stanica interesantan, jer se Beč nalazi na raskrsnici mnogih puteva.
“Azijski partneri žele pristup ovakvoj saobraćajnici, što je za Beč velika šansa da zablista na međunarodnoj sceni”, dodao je Biah.
Ukoliko dođe do dogovora, Beč bi u blizini luke Frojdenau morao da izgradi i novi robni terminal.
“Prva studija je pokazala da bi otvaranjem novog robnog terminala nastalo 3.400 novih radnih mesta”, objasnio je Biah.
Iako su se železnička preduzeća Austrije, Rusije, Slovačke i Ukrajine suštinski već dogovorila oko osnova ovog projekta, još uvek nije odlučeno ko će finansirati produženje ove železničke trase. Troškovi ove investicije iznosiće oko devet milijardi evra, ali još uvek nije poznato koliki će deo platiti Austrija.
Biah nije isključio mogućnost privatnih investicija, ali za sada nije želeo da navodi imena potencijalnih interesenata. U oktobru će austrijska privredna delegacija otputovati u Moskvu, kako bi sa tamošnjim kolegama porazgovarali o projektu.
Transsibirska železnica je mreža železnica koja spaja Moskvu i Evropski deo Rusije sa Ruskim dalekim istokom, Mongolijom, Narodnom Republikom Kinom i Japanskim morem. Procenjuje se da bi prvi voz sa robom iz Vladivostoka u Beč mogao da stigne najranije za 15 godina!