BEOGRAD - Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je danas da cene gradskog prevoza neće biti menjane što je jedan od razloga zbog kojeg je neophodna efikasnija naplata karata, a najavio je i prebrojavanje putnika, kako bi se smanjile gužve u prevozu.
Vesić je rekao da će Grad Beograd, od septembra, preduzeti mere kako bi se racionalnije rasporedila vozila gradskog prevoza i smanjile gužve na pojednim linijama, i zato će, osim efikasnijih kontrola, biti sprovedeno prebrojavanje putnika.
"U toku jeseni, na konkursu će biti odabrano kome će taj posao biti poveren. Od početka 2015. planiramo da uvedemo novi tarifni sistem, a sve to će pomoći da racionalnije rasporedimo vozila i smanjimo gužve", najavio je Vesić, a saopšteno je iz Gradske uprave.
On je dodao da je planirano da se do kraja 2014. godine vozila GSP-a učine bezbednijim, ugradnjom efikasnijeg video nadzora, a za to je pripremljeno 150 miliona dinara.
Na taj način će, rekao je Vesić, biti olakšan posao policiji jer će oni koji oštećuju vozila i nasrću na kontrolore ili vozače biti brzo identifikovani.Gradski menadžer je podsetio i da će se od 1. septembra, kontrolorima pridružiti 200 zaposlenih iz GSP-a, uz asistenciju Komunalne policije.
"Suština je da 280 kontrolora ni izbliza nije dovoljno i zato ćemo angažovati dodatne kontrolore, a činjenica je i da u Beogradu ima manje komunalnih policajaca nego što je potrebno i zato smo predložili izmene i dopune zakona po kojima bi jedan komunalni policajac ubuduće mogao da bude angažovan na 1.000 stanovnika umesto na 5.000 kao sada", objasnio je Vesić.
U Beogradu bi time, dodao je, moglo da bude do 1.600 pripadnika komunalne policije.Vesić je rekao i da će krediti za KAF-ove tramvaje i Solarisove autobuse biti uredno vraćeni, ali da će u narednom periodu prednost kod izbora novih vozila imati Ikarbus u skladu sa opredeljenjem da se podstakne domaća proizvodnja.
On je podsetio i da ugovor koji je prethodna vlast sklopila sa Busplusom ne može da bude raskinut pre 2016. godine, jer bi tada grad morao da plati milione evra na ime odštete.
U tom kontekstu, Vesić je podsetio da je takva neprijatna iskustva Beograd već imao zbog projekta "Parking plus" 1992. godine, a spor je trajao deceniju i po, i Grad je morao da plati deo tražene odštete.