Šta će biti s tim objektom koji je namenjen za bolnicu?
- Ministarstvo je zajedno s gradskom inspekcijom bilo na terenu, sačinjen je zapisnik i građevinskoj inspekciji je naloženo da odgovori na zahtev za legalizaciju ovog objekta. Koliko sam upoznata, Grad je odbio zahtev za legalizaciju. Nakon perioda žalbe od 15 dana zna se šta sledi. Ako neko misli da će ova vlada da ćuti i zatvara oči pred neredom, korupcijom, nesavesnim radom - grdno se vara. Mora da se uspostavi sistem, inspekcija mora da radi svoj posao, a ministri koji nisu sposobni da donesu i sprovedu odluku ne treba da budu ministri.
Završena je javna rasprava o zakonu o planiranju i izgradnji. Kako će se rešiti problem konverzije?
- Postoje određene dileme u vezi s konverzijom jer smo predvideli konverziju sa naknadom i bez naknade. Zemlje bivše SFRJ prvo su uradile konverziju bez naknade, a potom sprovele privatizaciju. Mi smo, nažalost, krenuli od kraja - prvo smo išli u privatizaciju i tek sad treba da uradimo konverziju. Najvažniji deo toga je objedinjena procedura za dobijanje građevinske dozvole za 28 dana, na jednom šalteru. Od jeseni sledeće godine počeće da funkcioniše i postupak elektronskog izdavanja građevinskih dozvola. Sva dokumenta će pribavljati nadležni organi, a ne investitori. Procenjujemo da će udeo građevinske industrije u strukturi BDP biti povećan do šest odsto u odnosu na sadašnja četiri, i to upravo zahvaljujući ovom zakonu.
U izradi je i zakon o legalizaciji bespravno izgrađenih objekata. Imamo saznanja da se planira da se po niskim cenama legalizuje blizu milion i po bespravnih objekata kako bi se uveli u katastar i kako bi država mogla da im naplati porez. Da li je to tačno?
- Razmatramo dve mogućnosti rešavanja legalizacije bespravno izgrađenih objekata. Sve dok to pitanje ne rešimo i ne podvučemo crtu, stalno će se graditi nelegalno, a s tom praksom mora da se prekine. Nakon toga ni deset centimetara ne sme biti bespravno izgrađeno. Svi objekti koji su opasni po život ljudi ne mogu biti legalizovani ni u jednoj varijanti i biće srušeni. Za sve ostale tražićemo način da se legalizuju.
Šta se dešava u Vojvodini, hoće li biti promena?
- Želimo da formiramo koncentracionu vladu i što pre krenemo u rešavanje životnih pitanja građana Vojvodine jer se u njoj već dugo loše živi u odnosu na potencijal koji ima. U toku su razgovori na tehničkom nivou, verujem da će vlada biti formirana do kraja septembra i nadam se da će brzo uspeti da od Vojvodine napravi važnu evropsku regiju, koja će postati motor razvoja Srbije.
DS i opozicija prebacuju vam da pokušavate na silu da preuzmete vlast u Vojvodini. Tvrdi se da to radite ucenama i otimanjem poslanika?
- Odakle ta osionost kad znaju da ih samo četiri odsto građana podržava, a oni i dalje vladaju i još postavljaju neke uslove i napadaju druge. Uništili su Vojvodinu, nije im mesto da je dalje vode.
Ako ne uspete da formirate vladu u Vojvodini do kraja septembra, da li su izvesni novi izbori?
- Uvek sam za izbore, ali verujem da ćemo prevazići krizu i formirati vladu.
Vlada Srbije nedavno je krenula da smenjuje direktore nekih javnih preduzeća. Metla nije poštedela ni kadrove SNS. Neki spekulišu da u partiji postoje previranja oko marginalizovanja članstva i postavljenja nestranačkih kadrova, ali i kadrova iz DS i URS. Ima li istine u tome?
- Da li ste mogli da zamislite da bi DS, da je osvojio 50 odsto glasova, formirao vladu u kojoj je praktično najmanje njenih ministara? Naravno da ne. Članovi SNS su vredni i radni, a naravno, i u strankama i van njih imate i one koji to nisu. Svako ima mogućnost da se dokaže, baš svako. Ne može da se stoji sa strane i samo kritikuje, jer ako vidite problem, probajte da ga rešite. Samo članstvo je tražilo da se donese odluka da ne mogu da se dupliraju funkcije.
Šta mislite o ideji da uspešni biznismeni umesto postavljenja na funkcije u javnim preduzećima budu angažovani u preduzećima u restrukturiranju?
- Trenutna vrednost projekata u javnim preduzećima u sektoru saobraćaja iznosi tri milijarde evra i ono što je JP potrebno jeste, pre svega, politička podrška da se reforma sprovede. Medutim, ukoliko tzv. tajkuni iskreno žele da pomognu i dokažu svoje znanje, možda bi pre trebalo da se usmere ka preduzećima u restrukturiranju i tamo pokrenu proizvodnju.
Najavili ste da sve putarske firme moraju da poštuju rokove jer će im u protivnom biti oduzet posao. Koja firma prva može da se nađe na crnoj listi?
- Crne i bele liste su neophodne jer su se u prethodnom periodu pravili dogovori u četiri oka s ministrima, putevi su se gradili bez plana i prioriteta. Mnogi su se zbog toga opustili i možda verovali da se neću dovoljno angažovati jer to nije moja struka. Ko ne poštuje rok, platiće penale, a s njim će biti raskinut ugovor. Sve se to radilo u sprezi s ljudima iz ministarstva, javnih preduzeća. Ne mogu da tvrdim da su sve šeme razbijene, ali većinom jesu. Ono što je važno, put Ub-Lajkovac mora biti završen do 30. novembra ili će se ugovor raskinuti. Kineska firma „Šandong hajspid grup“ počela je da radi deonicu Ub-Obrenovac. Čula sam da ih nije bilo na gradilištu prošlog petka i za mene je to jasna poruka. Odštetni zahtevi koji se javljaju na svakom projektu u budućim projektima neće više biti mogući jer ne samo projektna kuća već i komisija ministarstva, koja se do sada slagala sa svim što dobije, biće krivično gonjena ako bude pravila greške. Ako se dinamika ne ispoštuje, uslediće kamate, kazne i raskid ugovora. Nemamo više vremena da čekamo da se neko smiluje ili da s našim parama od nas pravi budale. Golim rukama bi izgradili neke puteve da je bar malo bilo poštenja ili bar malo kontrole nadležnih institucija.
Tomina kritika
DIVNO JE TO ŠTO DRAGICA POMAŽE
Predsednik Nikolić kritikovao je Vladu da zbog procedura kasni sa izgradnjom kuća uništenih u poplavama i da ih fondacija Dragice Nikolić gradi brže nego država.
- Mislim da je divno to što se fondacija supruge predsednika pomogla poplavljenima. Ministarstvo na čijem sam čelu donelo je zakon i programe za puteve i železnicu i poslove vezane za obnovu završićemo u roku. Volela bih da stvari idu brže, i to sam govorila na svakoj sednici Vlade. To je razlog zašto sam insistirala na organizaciji sastanaka sa opštinama.
Neophodne promene
PUTEVI KAO IZ DOBA JURE
Kad smo već pomenuli Buhu, njegove firme se vezuju i za izgradnju puteva. Da li su ti poslovi dobijeni legalno?
- Antikorupcijski tim, koji sam imala i u prethodnom i u ovom ministarstvu, zasad nije pronašao da je neka firma nelegalno dobila posao izgradnje puteva. U samim „Putevima Srbije“ mora doći do promene jer se održavanje finansira iz naplata putarina i želim da znam gde je svaki dinar utrošen. Sramota me je kad pri prelasku granice iz Hrvatske uđem na naš auto-put i imam utisak da sam ušla u park iz doba jure.