BEČKE LINIJE: Do 2020. planiramo milijardu putnika!
BEČ - "Bečke linije“ saopštile su je njihov cilj da do 2020. godine imaju milijardu putnika, a produženje pojedinih trasa trbalo bi da povećaju broj putnika u javnom prevozu austrijske prestonice.
Planirano je da trasa nove linije U5 bude izgrađena u nekoliko faza. Prva deonica biće otvorena do 2023. godine i tada će vozovi na liniji U5 saobraćati između Karlsplaca i Starog AKH (Altes AKH). Linija će 2025. biti produžena do Elterlajnplaca (Elterleinplatz) i samim tim će voziti preko takozvane "girtle“. Linija U2 će 2027. biti produžena do Vinerberga (Wienerberg).
Direktor "Bečkih linija“, Ginter Štajnbauer (Günter Steinbauer) medijima je argumentovao odluku da liniju U5 ne spoji odmah sa "girtlom“ i linijom U6 (stanica AKH), već da to bude uređeno postepeno:
"Na ovaj potez smo se odlučili kako bismo istovremeno mogli da se bavimo i produžetkom linije U2. Da smo odmah na početku U5 spojili sa linijom U6, izgradnja linije U2 bi iz finansijskih i tehničkih razloga morala da pričeka još nekoliko godina“.
Štajnbauer je objasnio da će nakon otvaranja linije U5 2023. godine, ona dve godine kasnije biti produžena do Elterlajnplaca, a dve godine nakon toga U2 će početi da saobraća ka Vinerbergu. Uslov za ispunjenje ovih planova je dogovor sa državom koja bi trebalo da plati polovinu troškova, ali je Štajnbauer siguran da tu neće biti većih problema.
Uvođenje takozvane "karte mobiliteta“ (Mobilitätskarte), koja će se u prodaji pojaviti već naredne godine, trebalo bi da animira više građana da koriste javni prevoz.
Ova karta će spojiti različite forme prevoza, pa će njeni vlasnici, osim korišćenja javnog prevoza, dobiti popust pri iznajmljivanju automobila (Carsharing) ili parkiranju vozila u garažama. Kako bi se izborili sa sve većim brojem putnika "Bečke linije“ su skratile intervale saobraćanja opterećenih linija i uvele više zglobnih autobusa. Krajem godine će biti nabavljeno još 150 modernih niskopodnih tramvaja.