VUČIĆ U KINI: Bez dogovora o pruzi se ne vraćam

Kurir štampano
Postoji saglasnost da gradimo brzu prugu od 300 km na sat, a izgradnja ne sme da traje duže od tri godine; Premijer je najavio postizanje dogovora sa prvim čovekom kineske vlade Lijem, sa kojim se sastaje danas

BEOGRAD - Ne smem da se vratim u Beograd bez obećanja kineskog premijera Lija Kećijanga da će posetiti Beograd i organizovati skup 16 zemalja centralne i istočne Evrope, reči su kojima je premijer Aleksandar Vučić juče započeo dvodnevnu posetu Kini.

- To bi bio najveći skup u našoj zemlji u poslednjih 30-40 godina. Ako to prihvati, mogao bi da otvori most Zemun-Borča, a istovremeno bismo mogli da s mađarskom stranom potpišemo ugovor i da od proleća počnemo sa izgradnjom pruge - rekao je premijer.

Vučić će o samitu s prvim čovekom Kine razgovarati danas, kao i o izgradnji pruge Beograd-Budimpešta, o čemu je juče postignuta saglasnost s kineskim kompanijama, čijom bi izgradnjom Beograd postao čvorište puteva i preko Beča imao pristup celoj zapadnoj Evropi, ali i Istoku. Brzu prugu bi, kako je precizirao, gradila kompanija „Čajna relvej konstrakšen korporejšen“.

- Očekujem da se o tome sutra postigne dogovor s premijerom Lijem. Postoji saglasnost da gradimo brzu prugu od 300 km na sat. Mi smo rekli da po ovom pitanju imamo dva ograničenja. Prvo je da nemamo vremena za čekanje i da izgradnja ne može da traje deset godina. Naša molba je da to traje najviše tri godine, a kineska strana je obećala da će se pridržavati tog roka. Drugi problem su državne garancije. Stoga smo tražili više različitih koncepata - privatno-javno partnerstvo, koncesije i druge načine, samo da javni dug što manje opteretimo - naglasio je premijer Vučić.

Boravak u „zemlji svile „, premijer je otpočeo sastancima u Tjenđinu s predstavnicima tri kineske kompanije - „Čajna relvej konstrakšen korporejšen“ (CRCC), Mašinskom korporacijom (CNEEC), Čajna nešenal elektrik endžiniringom i Džongdžing telekomjunikejšen ekvipment korporejšenom (ZTE).

Inače, premijer Vučić je juče u Kini dočekan uz najveće počasti. On je od domaćina na poklon dobio maketu brzog voza i uramljenu minijaturu odela kineskog cara, na šta je uzvratio ručno rađenim suvenirima iz Srbije.
Na kraju dana domaćini su mu priredili večeru na kojoj su posluženi kineski specijaliteti.
Kurir štampano 

Kineske investicije zaposlile bi hiljade ljudi u Srbiji
SAMO JEDAN PROJEKAT DONOSI SKORO 15.000 RADNIH MESTA

Jin Čunšeng, predsednik kompanije CNEEC, rekao je da su s Vučićem razgovarali o tri projekta, od kojih jedan vredi 1,2 milijarde i obezbeđuje između 10.000 i 15.000 radnih mesta.
- Razgovarali smo o tri projekta, prvi je Industrijska zona Stublenica - Ub. Radovi na njemu treba da počnu na proleće sledeće godine, a u planu je otvaranje između 10.000 i 15.000 radnih mesta i realizacija investicija u vrednosti od oko 1,2 milijarde dolara. Započeli smo i razgovore o eventualnoj zainteresovanosti za „Kolubaru B“. Treći projekat je pismo o namerama o ulaganju u mašinsku industriju, u preduzeća IMR, DMB i IMT. Kompanija CNEEC je mašinska korporacija, najveći proizvođač traktora u Kini, i mi smo zainteresovani da pod srpskim imenom, a sa našom novom tehnologijom, pravimo traktore u Srbiji - naglasio je Jin.

Iza kulisa
NAŠI VOZOVI
KRSTARE 30 NA SAT

Od Pekinga do Tjenđina srpska delegacija putovala je brzim vozom. Pošto je voz išao brzinom od 300 kilometara na sat, delegacija je šaljivo komentarisala da naši vozovi „krstare“ prugama skoro deset puta manjom brzinom, ali i da će jednog dana u Srbiji brzi vozovi biti stvarnost.

REAGOVANJA

Đorđe Milićević, SPS:
SAMIT JE VEOMA VAŽAN

Kina ulaže ogromna sredstva u projekte u istočnoj i centralnoj Evropi. Zato je važno da se samit Kine i zemalja centralne i istočne Evrope održi upravo u Beogradu.

Zoran Babić, SNS:
U SKLADU SA OBEĆANJEM

Poseta je u skladu s predizbornim obećanjima Srpske napredne stranke i ekspozeom da ćemo prijatelje, sagovornike i saradnike tražiti na svim stranama sveta.

Borislav Stefanović, DS:
POZDRAVITI POKUŠAJ

Svakako treba pozdraviti pokušaj dovođenja kineskih investitora u Srbiju, naročito na velikim infrastrukturnim projektima. Ipak, specifičnost kineske strane je to što insistira na angažovanju svoje radne snage.