URS zloupotrebio inostrane firme?

RRA razmišlja da zabrani spot URS zbog sumnje da je pominjanjem brendova prekršio Zakon o oglašavanju

BEOGRAD - Sumnjivo!

Predizborni spot lidera URS Mlađana Dinkića možda će biti zabranjen! Savet Republičke radiodifuzne agencije (RRA) sutra će odlučiti da li je URS prekršio Zakon o oglašavanju time što je u izborne spotove svoje stranke stavio i nazive stranih kompanija koje su otvorile predstavništva u Srbiji.
Sumnja se, naime, da je prekršen član 30. Zakona o oglašavanju (stav 6), koji zabranjuje „oglašavanje kojim se aludirajući na drugoga, njegovo poslovno ime, naziv, zaštićeni žig, aktivnost, proizvod ili uslugu iskorišćava ugled tog drugog lica na način kojim se dovode u zabludu primaoci oglasne poruke“. U reklami URS, inače, kao Dinkićev rezultat nabraja dovođenje u Srbiju kompanija „Panasonik“, „Jura“, „Beneton“, „Norma grupa“, „Gorenje“ i „Falke“.

Kazna do milion dinara

Prema Zakonu o oglašavanju (član 108), za kršenje člana 30. stava 6. ovog zakona navodi se kazna u iznosu od 100.000 do milion dinara.

Goran Karadžić
, zamenik predsednika Saveta RRA, za Kurir kaže da će ta institucija u ponedeljak odlučivati o eventualnom kršenju Zakona o oglašavanju.

- Naše službe su uočile taj spot na televiziji i obavestile Savet RRA, koji bi trebalo da ga analizira i donese zaključak da li je prekršena zakonska odredba Zakona o oglašavanju. Sednicu smo zakazali za ponedeljak, tako da će i to biti jedna od tačaka dnevnog reda, zajedno sa žalbom URS o stranačkom nastupu na kojem je učestvovao predsednik Srbije Boris Tadić - ističe Karadžić i dodaje:

- U slučaju da donesemo zaključak da je zakon prekršen, uputićemo prekršajnu prijavu Prekršajnom sudu, koji donosi presudu i određuje visinu eventualne kazne - naglašava naš sagovornik.
U URS, međutim, tvrde da je sve u skladu s propisima i da nijedna od kompanija koje se spominju u spotu nije imala primedbu.

- Ako je to najveći problem u državi, onda u redu. Sve te firme došle su u Srbiju zahvaljujući programu subvencija koji je izmislio Mlađan Dinkić, a kadrovi korišćeni u spotu su iz arhive događaja na koje je on upravo bio pozvan od strane tih kompanija - kažu u URS.