Železnice Srbije: Smena dva direktora zbog sabotaže kredita
BEOGRAD - Predrag Janković i Svetozar Ćapin, članovi Odbora direktora „Železnica Srbije“, biće smenjeni zbog toga što su zakočili realizaciju ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica, a zbog čega će Srbija morati da plaća penale Rusima, koji se mere milionima dolara, saznaje Kurir.
Ova dvojica članova Odbora direktora su, umesto da potpišu Aneks 2 ugovora o realizaciji ruskog kredita za rehabilitaciju pruga na Koridoru 10, rasformirali projektni tim i radnu grupu za pregovore, što će mesecima odložiti realizaciju ruskog kredita.
Kazne
Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović potvrdila je kratko za Kurir da će biti kazni za neodgovorno ponašanje uprave „Železnica“.
- Odgovorni direktori će biti smenjeni jer ne mogu mesecima da koče investiciju vrednu nekoliko stotina miliona evra. Ova zemlja neće gubiti ni vreme, ni novac - poručila je ministarka.
Da je Odbor direktora „Železnica Srbije“ „uprskao“ stvar, potvrdio je i pomoćnik ministra građevinarstva Miodrag Jocić, koji je rekao da je Ministarstvo zaprepašćeno tom odlukom koja koči ruski kredit, vredan ukupno 800 miliona dolara, za modernizaciju železničke infrastrukture u Srbiji.
Modernizacija
- Pregovori su počeli u martu i trebalo je da radovi počnu u junu. Mi sada imamo situaciju da se, na dan kada treba da se potpiše Aneks 2, tačka jedan, ugovora u vrednosti od 48 miliona dolara, rasformiraju radne grupe za pregovore i da se tako pregovori produžuju za više nedelja i možda meseci - istakao je Jocić i dodao da takav potez dvojice izvršnih direktora „Železnica“ direktno koči investicije na modernizaciji železničke infrastrukture u Srbiji.
Iz „Železnica Srbije“ su juče najavili reakcije ovim povodom. Međutim, one do zaključenja ovog broja nisu stigle.
Pet godina finansiranja
- Ugovor o kreditu od 800 miliona dolara Srbija je sa Rusijom potpisala u januaru 2013. godine
- Kredit će se povlačiti u roku od pet godina, kada bi trebalo da bude završeno svih pet planiranih projekata
- Godišnja kamata na kredit je 4,1 odsto, a za svaki povučeni dolar grejs period je četiri godine, a rok otplate deset godina
- Kredit je namenjen modernizaciji i elektrifikaciji pruge Beograd-Pančevo, obnovi šest deonica pruge na Koridoru 10, ukupne dužine 112 kilometara, kao i za nabavku novih dizel-motornih vozova, izgradnju pruge Valjevo-Loznica i rekonstrukciju srpskog dela pruge Beograd-Bar
Šta obuhvata Aneks 2:
- Rekonstrukciju i modernizaciju šest deonica u dužini oko 112 kilometara:
- Ruma-Golubinci u dužini od 17,9 km
- Sopot Kosmajski-Kovačevac 18,4 km
- Mala Krsna-Velika Plana 29,5 km
- Vinarci-Đordevo 15 km
- Vranjska Banja-Ristovac 18 km
- Bujanovac-Bukarevac 14 km