BEČ - Arijana Hafington predsednik i glavni urednik Hafington Posta stigla je juče u Beč kako bi govorila na future.talk događaju u organizaciji Telekom Austrija Grupe.
Zajedno sa najuticajnijim nemačkim novinarom koji se bavi praćenjem stanja medijskih sloboda Stefanom Nigemajerom i Hanesom Amecrajterom CEO TAG, diskutovala je o budućnosti medija pod naslovom “Hrabar svet novinarstva. Zbog čega se menjaju oni koji vesti pišu i oni koji vesti čitaju.
Ne slažući se u pogledu kvaliteta novinarstva i njegove zavisnosti od advertajzinga, svi su se složili da je
tehnologija od fundamentalnog značaja za medije današnjice.
U svojoj uvodnoj izjavi, Arijana Hafington osvrnula se na to kako su se mediji promenili:
“Po prvi put u istoriji u centru su čitaoci i gledaoci. Mediji moraju da slušaju. I čuju se glasovi koji se nikada
ranije nisu čuli, izjavila je Arijana Hafington.
Ona je takođe zapazila da priče danas opstaju duže jer nisu ograničene na jednu štampanu naslovnu stranu.
“Naši novinari radili su devet meseci na priči koja je trebalo da kasnije osvoji Pulicerovu nagradu, kaže Arijana Hafington i dodala da je debata o starim i novim medijima zastarela.
" Tradicionalni mediji bi danas odlično funkcionisali online, a novi mediji bi investirali u istraživanja i
dobro novinarstvo. To je hibrid. Došlo je do konvergencije, kaže ona.
Takođe je Arijana hafington govorila je i o naglašavanju pozitivnih vesti:
“Mediji nastavljaju da misle da su loše vesti dobre vesti. Ovaj medijski fokus na negativne vesti je problematičan. Mi u medijima moramo da ističemo i pozitivne vesti, istkla je ona tokom diskusije.
Panel diskusijom sa Arijanom Hafington, Stefanom Nigemajerom i Hanesom Amecrajterom dominirale su teme monetarizacije i finansiranja medija i novinarstva.
Stefan Nigemajer rekao je da danas informacija ima veću vrednost nego ikada. Naročito istinita informacija.
“Internet to omogućuje.“Međutim postalo je teško da se takva informacija pronađe i proceni, kaže Nigemajer.
U jednoj stvari on se složio se sa Hafingtonovom:
“Delim njen entuzijazam u pogledu novog razvoja – novinari moraju da se spuste na zemlju i da komuniciraju sa svojim čitaocima, naglasio je Nigemajer.
Hanes Amecrajter naglasio je ulogu Interneta kao ključnog pokretača na kome počiva razvoj medija:
“Podaci koji se prenose eksponencijalno rastu. To se duplira na svakih 16 meseci. A kada vidimo da
60% saobraćaja u SAD-u stvara streaming provajder pod nazivom Netflix – shvatamo da smo tek na
početku, rekao je Amecrajter.
Preko 550 gostiju iz poslovne, medijske i kulturne sfere prihvatilo je pozivnicu Telekom Austrija Grupe
za 14.future.talk. Događaju su prisustvovali i Dejan Turk, CEO Vip mobile i ostali članovi UO ove
kompanije, sa svojim gostima.
,,Važnost tehnologije kao ključnog alata za ostvarivanje dijaloga u svim sferama života je danas
neosporan. Kao mobillni operater svesni smo rastućeg značaja Interneta i društvenih medija u našoj
komunikaciji sa korisnicima i javnošću. Veliki broj naših korisnika je aktivan u digitalnom ekosistemu
i mi se trudimo da sa njima imamo otvoren dijalog kroz sesije sa pitanjima i odgovorima; razmenu
saveta i mišljenja, promovisanje Vip ponuda, pozive za korporativno angažovanje, zabavu i sl. Prošle
godine smo preko ovih kanala primenili Vip podršku za korisnike i započeli pripreme za Vip web
prodavnicu, prokomentarisao je gospodin Turk.