Novi broj telefonskog savetovališta Halo beba

Savetovalište za pravilan odgoj dece „Halo beba”, od nedelje je dostupno za roditelje i buduće majke na broj telefona 7158 – 444

BEOGRAD - Telefonsko savetovalište za pravilan odgoj dece „Halo beba”, od nedelje je dostupno za roditelje i buduće majke na broj telefona 7158 – 444.

Centar „Halo beba” je dobio savremenu digitalnu telefonsku centralu sa više linija, a dežurne patronažne sestre i dalje će pozive odgovarati tokom 24 sata, svih 365 dana u godini.

Viša medicinska sestra Marijana Martić podseća da korisnici servisa mogu da dobiju savete o prednostima majčinog mleka, pravilnoj ishrani dece u prvoj godini života, higijeni i nezi trudnica i porodilja. Telefonskim pozivom mogu se dobiti i saveti, uređenju prostorija i opremi za novorođenče, kupanju, higijeni i nezi novorođenčeta i odojčeta, povijanju i oblačenju novorođenčeta i odojčeta, snu, šetnji i ponašanju sa novorođenim detetom.

–Majke najviše zovu zbog povišene telesne temperature, postavljaju pitanja koja se odnose dojenje i stomačne tegobe beba, a ovih dana ima i više poziva vezanih za polenske kijavice – kaže Marijana Martić.

„Halo beba” daje i savete o najčešćim pojavama koje mogu zabrinuti majku, prevenciji rizika od povređivanja u kući, stimulisanju pravilnog rasta i razvoja, kao i informacije o pravima majki, o oblasti zdravstvene i socijalne zaštite, zdravstvenom stanju dece rođene sa faktorima rizika po razvoj, ranoj socijalizaciji deteta, pravima deteta (posebno o zaštiti od zlostavljanja i zanemarivanja), karakteristikama razvoja (kognitivnim, emotivnim i socijalnim), racionalnom planiranju porodice i odgovornom roditeljstvu i značaju psihofizičke pripreme trudnica za porođaj.

Servis je smešten u Gradskom zavodu za javno zdravlje, a tokom deset godina rada ostvareno je 942.797 poziva – 154.916 puta dežurni centar je zvao majke, a 787.881 poziva majke su uputile centru. Servis „Halo beba” uputi oko 40 poziva dnevno majkama odmah po dolasku kući, sa najavom kućne posete patronažne sestre. Centar dnevno primi od 320 do 340 poziva članova porodice, od kojih se više od trećine upućuje noću.
Sekretarijat za zdravstvo vodi brigu o ovom telefonskom servisu od 1. januara 2007. godine.