„Potpuno novi ‘volvo V40’. To ste vi.“
Pod tim sloganom Šveđani hrabro koračaju u premijum segment „golf“ klase. Posle svetske premijere u Ženevi, Kurir je prisustvovao promociji u Zagrebu.
Prvi utisci - više nego pozitivni. Ne može da se ne primeti da je to „volvo“, ali je „hrabrije“ urađen u odnosu na ostale modele ove marke. U isto vreme deluje sportski i elegantno.
Mišićavi bokovi, nizak prednji deo sa širokom maskom hladnjaka, pregib iznad kvake na zadnjim vratima koji podseća na čuveni „volvo P1800“, kao i originalan zadnji deo sa markantnim svetlima, samo su neki od dizajnerskih elemenata.
Enterijer je sličan kao u V60, ali deluje skladnije. Posebno se ističe digitalna instrument-tabla sa tri moda prikaza: sportski, elegantni i ekološki. Prtljažni prostor ima 335 litara.
Pokreću ga turbo-benzinci T3 i T4 od 1,6 litara sa 150 i 180 KS, a najavljen je i moćni T5 2,5 sa 254 KS. Tu su i turbo-dizeli, D2 1,6 sa 115 KS i dva dvolitraša D3 i D4, sa 150 i 177 „konja“KS. „Volvo V40“ u Srbiju stiže u septembru, a očekuje se da početna cena bude oko 24.000 evra za model T3.
ALEKSANDAR S. BEČIĆ
Čuva pešake
„Volvo“ je decenijama poznat po vrhunskoj bezbednosti. Model V40“ je prvi auto na svetu koji ima vazdušni jastuk za pešake. Osim toga, nudi brojne druge sigurnosne sisteme, poput onog za otkrivanje pešaka s funkcijom automatskog kočenja, sistem za izbegavanje sudara „siti sejfti“ (do brzine od 50 km/h), sistem za pomoć pri održavanju smera, pomoć pri parkiranju „park asist pilot“ i mnoge druge.