Evropa protiv Milovana Matića

PROPISI EU MU DOŠLI GLAVE: Napravio automobil koji ne može da registruje!

Milen Đorđ
Poštujem ja Evropu i njene principe, neka mi nađu auto kojim mogu da se šmekerski provozam po gradu, vozim po brdima i gudurama mog sela Sagonjeva i usput natovarim i doteram na njemu kubni metar drva, kaže Milovan Matić koji je konstruisao i ručno napravio auto za svoju dušu

KURŠUMLIJA- Milovan Matić (53) iz Kuršumlije konstruisao je i ručno napravio auto za svoju dušu i za svoje potrebe. Njegov auto ima dva imena: „lamborgini“ i „hamer“, u zavisnosti da li ga vozi da bi uživao ili kao „borbeno“, odnosno terensko vozilo.

Njegov auto privlači neverovatnu pažnju a on je veoma ponosan na svoje konstruktorsko i majstorsko umeće. Međutim, kada je Milovan pokušao da registruje svoje čedo, nastao je problem.


- Rekli su mi da moj auto nije po evropskim standardima i da ne mogu da ga registrujem -kaže tužnim glasom Milovan nežno milujući „elzet“ bravu na vratima.

- Poštujem ja Evropu i njene principe, nastavlja Milovan, ali, neka mi nađu auto kojim mogu da se šmekerski provozam po gradu, vozim po brdima i gudurama mog sela Sagonjeva i usput natovarim i doteram na njemu kubni metar drva.

Milen Đorđ 

- Moj auto je „3u1“ i takvog nema na svetu. Troši dva litra na 100 kilometara, pouzdan, jak k’o tenk i lep brate k’o upisan-raznežio se na kraju Milovan.

Propisi su propisi pa je Milovan, kako bi bar delom izvadio štetu, isturio „lamborgžini-hamer-3u1“ na prodaju. Iskoristio je krstovdanski vašar u Kuršumliji i ponudio svoje čedo na „k’o da više“. Da bi sve učinio zanimljivijim, Milovan je „kroz usta svog auta“ objasnio zašto je na prodaju.

Milen Đorđ 

Valjda nikada u istoriji kuršumlijskog vašara nije neka roba privukla toliku pažnju kao Milovanov auto. Stotine i stotine ljudi tiskalo se da vidi i čuje njegove „karakteristike“. Gužva oko Milovana je bila tolika da su se okolni prodavci pobunili jer niko nije mogaoda im priđe a mnogi su dolazili samo da se
slikaju pored njega.

Milen Đorđ 

-Motor je od „freze 509“ a šasija od „vartburga“ i još nekih delova. Pali se na ključ ili na kanap. Troši malo, ide 70 na sat. Može uz drvo da izađe...cena 1.000 evra, a može i jeftinije ako si ozbiljan kupac, ponovio je Milovan nekoliko stotina puta.

Milen Đorđ 

Bilo je mnogo zainteresovanih dok ne bi čuli da auto ne može da se registruje. Tada bi svi odustajali. Ne mogavši više da se „nosi“ sa tolikim brojem „kupaca“, Milovan se neprimetno izvukao i otišao kući.

Kaže, uzeće auto kad prođe vašar.

Milen Đorđ 

O Evropi više nije hteo da kaže ni reč. „Sve je rekao moj auto“, kaže i pokaza na papir na vetrobranu.