„Jaris“ zna kako se pliva u vrhu klase. Restilizovani model treće generacije stigao je u Srbiju i odmah završio na testu Kurira. Matematička preciznost, uživanje u vožnji, prostranost, performanse, mala potrošnja.
Sve u 385 centimetara
Ozbiljan je zadatak spakovati sve ovo u 3.885 milimetara. „Jaris“ gazi segment više. Inženjeri su odlično projektovali vešanje, napravili veoma dobru zvučnu izolaciju, složili komande da bi se tražile po instinktu. Materijali u kabini prijatni su na dodir. Ipak, zameramo to što je „Tojota“ podlegla besmislenim novinarskim kritikama da je čuveni optički displej „nečitljiv“ i izbacila ga u trećoj generaciji.
„Tojotin“ mališan veoma je okretan u gradu. Menjač, 6-stepeni sa testa, precizan je s relativno kratkim hodovima. Pod rukama i nogama oseća se kvalitet. Servo-asistencija upravljača je idealna. Što više vožnje, više uživanja.
Ubedljiv je na otvorenom putu. „Jarisu“ veoma prijaju velike brzine. Plovi asfaltom bez preterane buke, gotovo kao vozila D segmenta.
Cena ispod 10.000 evra
Agregat 1,33 raspolaže solidnom snagom. Ima 100 KS i ide 11,7 sekundi do stotke, što je veoma prihvatljivo. Ako se štedi, u gradu troši samo šest litara benzina, a prosek se lako spušta na 5,5 litara. Izgleda atraktivno zahvaljujući X prednjoj maski. Veći je trapezoidni usisnik za vazduh, tu su i novi farovi s LED tehnologijom.
Zadnji deo ima restilizovani branik s difuzorom.
Još jedan pun pogodak u klasi. Važno je da je cena za osnovni model manja od 9.990 evra.
Motori
HIBRID I DALJE U PONUDI
Kupcima će na raspolaganju biti dva benzinca, trocilindrični od jednog litra sa 69 KS i snažniji od 1,33 sa 99 konja. Čast dizelaša brani poznati 1,4 sa 90 KS, a za one koji su spremni da izdvoje malo više novca tu je hibrid koji čine 1,5-litarski benzinac sa 100 KS.