BEOGRAD - Radnici preduzeća "Nega kola", koji su tokom noći nenajavljeno u okviru svojih socijalnih protesta blokirali železničku stanicu Beograd i depo u Zemunu, u 8.20 sati omogućili su saobraćaj vozova u železničkoj stanici Beograd, što znači da vozovi mogu da stižu u stanicu Beograd i da sa nje polaze.
Kako su saopštile "Železnice Srbije", međutim, radnici "Nege kola" su samo oslobodili ulazne i izlazne koloseke u stanici Beograd, kako bi se omogućio saobraćaj vozova, ali i dalje blokiraju koloseke na takozvanu "Južnu ploču" u ovoj stanici i na "Južnoj ploči" se nalaze vagoni koji čekaju svoje uključenje u saobraćaj.
To znači da je u potpunosti onemogućeno njihovo uključivanje u redovan saobraćaj, pa se putnički transport trenutno može organizovati samo sa vagonima koji su već na prugama.
Radnici "Nege kola" i dalje drže pod blokadom železnički depo u Zemunu, u kojem se nalaze elektromotorne garniture, zbog čega od jutros ne saobraćaju vozovi iz sistema beogradske gradske železnice "BG voz" i "Beovoz".
Zbog blokade železničkih saobraćajnica u Beogradu, osim "BG voza" i "Beovoza", jutros je otkazan i međunarodni voz "Avala" iz Beograda za Prag, a voz za Skoplje je krenuo sa zakašnjenjem od 35 minuta. U unutrašnjem saobraćaju vozovi koji su tokom jutra stizali u glavni grad iz pravca Požarevca saobraćali su samo do Topčidera, a iz pravca Novog Sada do železničke stanice Novi Beograd.
Biće otkazan i Inter siti voz na relaciji Beograd - Novi Sad - Beograd, sa polaskom iz glavnog grada u 11.15 sati, a iz Novog Sada u 14.15 sati. Preduzeće "Nega kola" je državno preduzeće, koje je do 2005. godine bilo zavisno društvo srpskih železnica, kada su osnivačka prava preneta na Vladu Srbije.
"Železnice Srbije" sa "Negom kola" imaju poslovne odnose i ovo društvo za srpske železnice uglavnom obavlja poslove pranja i čišćenja železničkih vagona. "Železnice Srbije" su sve svoje finansijske obaveze prema društvu "Nega kola" izmirile i avansno platile sve obaveze koje ovo društvo treba da obavi do kraja 2014. godine u skladu sa planskim dokumentima, potrebama i mogućnostima srpskih železnica.