BEGRAD - Nekoliko bivših taksista, ali i oni koji namerno krše propise i na izlasku iz aerodromske zgrade putnike vuku za rukav i dalje veruju da su jači od države. Oni još na ovaj način pokušavaju da obezbede klijente, ali kako tvrde u Komunalnoj policiji, sve ih je manje.
Šef područne jedinice Komunalne policije Srđan Ilić kaže nam da su ovim „taksistima“ od proletos uspeli da uskrate 70 odsto vožnji.
- To je jedna dobro organizovana banda, koja je proletos imala 50 članova, a sada na aerodromu ordinira još njih desetak. To su oni najuporniji i najokoreliji - priča Srđan Ilić.
- Pošto smo im poprilično onemogućili da rade kao ranije, sada su došli u stadijum da za jednu vožnju „bodu oči“ i hoće da se tuku. Jednom od komunalnih policajaca, koji revnosno obavlja svoj posao, polupali su šoferšajbnu na privatnom automobilu ispred zgrade u kojoj stanuje i još su mu to u lice rekli, sa porukom da će mu „sledeći put razbiti nešto drugo“.
Ilić kaže da će komunalna policija nastaviti još revnosnije i žešće da suzbija nelegalne taksi vožnje i da neće odustati od zavođenja reda u taksiranju.
- Mnogi od tih taksista su u međuvremenu ispisani iz APR i više ne mogu legalno da se bave delatnošću - navodi Ilić.
- Mi ćemo u narednom periodu pojačati kontrole, kako bismo uklonili i ove poslednje koji pokušavaju na kvarno da se dokopaju putnika.
Prvo prijava, pa čekanje na red
Svi taksisti koji žele da imaju vožnju sa aerodroma moraju da se prijave i čekaju red na semaforu, kako bi prišli izlaznom terminalu gde uzimaju putnike. Vrlo često je toliko prijavljenih da jedan taksista dnevno uzme samo jednu, eventualno dve vožnje. Putnik na štandu uzima vaučer sa zonom u kojoj se nalazi destinacija na koju želi da bude prevezen. Cene po zonama se kreću od 1.400 do 6.000 dinara.
Ni taksi-table, ni oznake
Taksisti koji za vožnju do centra, na primer, traže i do sto evra, ne priliče Beogradu kao evropskoj metropoli.
- To daje ružnu sliku našeg grada, naročito pred strancima. Mada, iskreno, nisu mi jasni ni ti ljudi koji uđu u njihov neobeleženi automobil, koji nema ni taksi krovnu oznaku, ni taksi tablice, a onda nam se posle žale kako su prevareni - kaže Ilić.
( Večernje novosti)