STARAP: Takmičenje mladih sa najboljom idejom za biznis
BEOGRAD - U Begradu će 15. oktobra u Skupštini grada biti održano internacionalno takmičenje "Ring Srbija" na kome će 10 mladih privrednika iz Srbije predstaviti svoje ideje za započinjanje biznisa.
Kako je rečeno na današnjoj zajedničkoj konferenciji za novinare Udruženja mladih privrednika Srbije (UMPS), Uprave grada Beograda i Privredne komore Srbije (PKS) pobednik tog takmičenja svoju ideju za startap će predstaviti na regionalnom takmičenju u Sofiji, a ako se plasira dalje nadmetaće se u Roterdamu za nagradu od milion evra.
Član Upravnog odbora UMPS Srđan Vlajković kazao je da je to takmičenje koje se u svetu održava već šest godina, a ove godine prvi put u Srbiji zamišljeno tako da mladi privrednik kao neko ko ima ideju za startap, odnosno započinjanje biznisa uđe u "ring", a onda sudije i publika izaberu najbolju ideju koja bude nagrađena. Prema njegovim rečima, cilj ovog takmičenja je da se motivišu mladi preduzetnici da pribave sredstva za rast svojih kompanija, kao i da ovakve inicijative jačaju svest o preduzetništvu u Srbiji.
Vlajković je kazao da je u Srbiji generalno najveći problem, pored naplate potraživanja, naplata PDV-a, jer to smanjuje obrtna sredstva koju kasnije privrednik može da ulaže. "Preduzetništvu u Srbiji najveći problem su obrtna sredstva koja su zarobljena od strane Poreske uprave. Iako niste naplatili svoja potraživanja vi morate da platite Poreskoju upravi PDV i to je jedan od najvećih problema sa kojim se preduzetništvo sreće", kazao je on.
Na današnjoj konferenciji je rečeno i da će finalisti koji se budu predstavili na takmičenju 15. oktobra u Beogradu dobiti prostor u Biznis inkubatoru mladih privrednika Srbije sa ciljem da umrežavanjem i mentorstvom ubrzo postanu brzorastuće kompanije i najbolji ambasadori preduzetništva u Srbiji. Takmičenje "Ring Srbija" se organizuje u sklopu globalnog projekta "Get in the Ring (GITR) i ima za cilj da kroz partnerstvo i povezivanje mlade podstakne da dođu do finansijskih sredstava koji su im neophodni da bi postali brzorastuće kompanije. Godišnje se do sada u proseku prijavi oko 2.000 mladih za to takmičenje.