KAŽNJAVANJE: Saobraćajci pešacima dnevno napišu 36 kazni!

Nebojša Mandić
Zbog upotrebe mobilnih telefona ili slušalica na ušima prilikom prelaska preko kolovoza prekršajno su kažnjena 33 pešak, za prelazak kolovoza na crveno svetlo semafora bilo je 4.506 prijava, a za prelazak kolovoza van pešačkog 4.066 prekršaja

BEOGRAD - Pripadnici MUP Srbije već poodavno su pooštrili kontrolu saobraćaja, a u poslednje vreme na njihovoj „meti“ su sve više i pešaci, koji slove za najnemarnije, ali i najopasnije učesnike u saobraćaju.

Od 1. januara do 1. septembra ove godine, policijski službenici beogradske Uprave saobraćajne policije otkrili su 8.716 prekršaja koje su načinili pešaci.

- Zbog upotrebe mobilnih telefona ili slušalica na ušima prilikom prelaska preko kolovoza prekršajno su kažnjena 33 pešaka - kažu u policiji. - Za prelazak kolovoza na crveno svetlo semafora bilo je 4.506 prijava, a za prelazak kolovoza van pešačkog 4.066 prekršaja. Zbog kretanja pešaka po kolovozu auto-puta ili moto-puta kažnjeno je 111 pešaka.

Prema statistici MUP Srbije, najugroženija kategorija pešaka su osobe starije od 65 godina, koje čine više od 40 odsto poginulih. Najčešća greška koju pešaci prave je prelazak kolovoza van obeleženih prelaza ili na delovima gde ih vozači ne očekuju.

Prelazak na crveno košta 5.000 dinara

Prema Zakonu o saobraćaju, prelazak na crveno svetlo kažnjava se na licu mesta sa 5.000 dinara, a ukoliko pešak to učini u prisustvu maloletnog deteta kazna je od 15.000 do 30.000. Korišćenje mobilnog telefona na pešačkom košta 3.000, baš koliko i sa slušalicama u oba uha. Prelazak van pešačkog prelaza je 5.000, a ako je sa njim i dete od 6.000 do 20.000.

Kad su u pitanju mlađe kategorije pešaka, deca i tinejdžeri, saobraćajne nezgode u kojima oni stradaju, uglavnom su izazvane zbog njihove nepažnje, žurbe da pređu kolovoz na nedozvoljenom mestu i, sve više, telefoniranja ili korišćenja slušalica, zbog kojih manje obraćaju pažnju na dešavanja i saobraćaj okolo.

Nema trotoara, svetla, semafora

Osim nemara, za česte saobraćajne nezgode odgovorni su i ostali učesnici u saobraćaju, pre svega vozači. Problem predstavlja i što mnoge ulice u Beogradu nemaju trotoare, nisu osvetljene, često nedostaju bankine ili je signalizacija loša. Tu je i mnogo nepropisno parkiranih, što otežava kretanje kako drugih vozila, tako i pešaka.

( Večernje novsti)