EKSPERT O PADU MH370: Boing 777 ne nestaje bez traga, objavite misteriozni teret u avionu!
Pet, 10.10.2014. 21:10h
→ Pon, 10.10.2016. 8:18h
Smatram da je verovatno preuzeta kontrola nad avionom. To je mogao biti bilo ko. Mi treba da znamo što je bilo u prostoru za prtljagu tog aviona, pita Klark
Veliki je broj nelogičnosti u istrazi nestanka "boinga 777" Malezija erlajnza na letu MH370, Kuala Lumpur - Peking, upozorava Tim Klark, šef aviokompanije "Emirejts"! On naglašava da je neophodo da se reši misterioznog nestanka i tragedije koja je uzela 239 života!
Klark je u intervjuu za nemački Špigel doveo u pitanje australijsku istragu, u kojoj je zaključak da se MH370 srušio u Indijskom okeanu zapadno od obale Australije, nakon pet sati leta i nestanka goriva. Klark je uveren da je "boing 777" bio pod kontrolom sve do samog kraja te dovodi u pitanje istinitost takozvanog "elektronskog satelitskog 'rukovanja'", koje koriste analitičari da bi pronašli mesto pada.
Isto tako, insistira na tome da se otkrije misteriozan teret u tom avionu, kojeg su sa sakrile malezijske vlasti, prenosi nevs.com.au.
"Avion veličine MH370 jednostavno ne nestaje bez ikakvog traga, da se nije pronašao ni jastučić je u najmanju ruku sumnjivo", smatra Klark. Ponudio je i svoje viđenje onoga što se verovatno dogodilo u avionu.
"Smatram da je verovatno preuzeta kontrola nad avionom. To je mogao biti bilo ko. Mi treba da znamo što je bilo u prostoru za prtljagu tog aviona. MH370 nikad nije smeo biti doveden u situaciju da se ne može pratiti", ističe Klark.Onesposobljavanje sistema za praćenje nije nimalo lagan zadatak, napominje Klark i dodaje kako njegovi piloti nisu obučeni za to. No na MH370 taj je sistem nekako onesposobljen, do te mere da je praćenje aviona u potpunosti eliminisano.
Foto: Reuters
"Moja preporuka proizvođačima aviona je da pronađu način kako onesposobljavanje ACARS sistema učiniti nemogućim. I transpondera isto", kaže Klark. Klark ne veruje u scenario petosatnog leta iznad Indijskog okeana sve do nestanka goriva i pada u more nakon toga, odnosno zašto bi piloti leteli prema nikud punih pet sati.
"Samo kažem da se sve 'činjenice' tog incidenta moraju razmotriti u potpunosti transparentno. Svaka sekunda tog leta mora se proučiti sve do trenutka kad je, u teoriji, završio u Indijskom okeanu - za koju nisu pronašli baš nikakav trag, čak ni jastučići sedišta ", zaključio je Klark.