Preduzeće „Železnice Srbije“ oprostilo je dug različitim firmama i pojedincima od čak 1,1 milijarde dinara (9,5 miliona evra). Ovaj podatak zvuči još neverovatnije ako se zna da je to javno preduzeće 2013. godinu završilo sa gubitkom od 7,7 milijardi dinara, što znači da je otpisalo čak sedminu sopstvenog duga.
Tadašnji direktor Dragoljub Simonović odrekao se tog duga pod parolom zastarelosti i nenaplativosti. Na primeru „Železnica“ najbolje se vidi kako se dugovi prelivaju iz jednog u drugo preduzeće, bez ikakvih šansi da se u nekom trenutku naplate.
Naime, najveći deo duga, oko 960 miliona dinara, dugovalo je sada ponovo državno preduzeće „Železara Smederevo“, a među dužnicima su i privatne firme i fizička lica. Preduzeću “Bratstvo” iz Subotice „Železnice“ su oprostile dug od 35 miliona dinara jer je firma u stečaju.
U Užicu su tri firme napravile dug za račune i struju od 618.000 dinara na zemljištu koje su zakupile od „Železnica“. „Železnice“ su im otpisale dug uz obrazloženje da su izbrisani iz registra APR-a. U Novom Sadu je firma „Potens Požega“ ostala dužna „Železnicama“ čak 3,3 miliona dinara. Firma je otišla u stečaj, a „Železnice“ nisu prijavile potraživanja u stečajnoj masi. Potraživanja su u međuvremenu zastarela, pa je i taj dug, naravno, otpisan.
Odgovor na pitanje zašto su se na spisku našla privatna preduzeća i fizička lica pokušali smo da dobijemo od Simonovića, ali se on nije javljao na telefon.
Tužba protiv železare
„Železnice od Železare kao pravnog sledbenika Ju-es-stila potražuju iznos od 521.450.167 dinara i pokrenuta je prinudna naplata pred nadležnim Privrednim sudom u iznosu od 425.237.434 dinara. Naplata tih potraživanja ide otežano, zbog čega su podnete tužbe Privrednom sudu“, kažu za „Blic“ u Ministarstvu saobraćaja.
(Blic)