Potencijal poljoprivrede iznosi 30 milijardi evra!

Srpski farmeri treba da imaju iste uslove poslovanja kao oni u regionu, istakao Nikola Vujačić iz „Viktorija grupe“ na diskusiji o strategiji ruralnog razvoja Srbije

BEOGRAD - Četvrti poljoprivredni forum „Hrana za Evropu“ na temu kako realizovati strategiju poljoprivrede i ruralnog razvoja u Srbiji okupio je tokom prethodna dva dana u Subotici veliki broj predstavnika agrobiznis kompanija iz regiona, međunarodnih i nacionalnih institucija, kao i udruženja poljoprivrednih proizvođača.

Forum je otvorio državni sekretar u Ministarstvu poljoprivrede i životne sredine Zoran Rajić, najavivši da će do kraja godine, u sklopu institucionalnih i zakonodavnih reformi koje nam predstoje, biti donet niz zakona koji proističu iz Strategije poljoprivrede i ruralnog razvoja za period do 2024, usvojene pre tri meseca.

Ekonomski institut i Društvo agrarnih ekonomista Srbije, koji organizuju ovu dvodnevnu konferenciju, ocenili su da je potencijal naše agroprivrede oko 30 milijardi evra godišnje, iako je bruto vrednost poljoprivredne proizvodnje samo oko pet milijardi evra.

Regionalnim iskustvima u agrobiznisu prvog dana foruma bio je posvećen panel, na kojem su učestvovali predstavnici „Viktorija grupe“, „Delta holdinga“, „Atlantik grupe“, „Aleve“, „Bambija“ i „Silba“.

Nikola Vujačić, direktor operacija „Viktorija grupe“, istakao je da je srpskim poljoprivrednicima nužno obezbediti uslove za poslovanje iste kao one koje uživaju farmeri u okruženju. Dodao je da je njegova kompanija jedna od najvećih finansijera srpske poljoprivrede i da svake godine, kao prerađivačka industrija koja nema ni hektara obradivog zemljišta u posedu, otkupi više od milion tona robe, kojoj kroz proces prerade, kao izlaznom proizvodu, dodaje vrednost. Takvi proizvodi višeg stepena prerade plasiraju se na naše tržište i u preko 40 zemalja.

„Viktorija grupa“
INVESTICIJE DOGODINE

Nikola Vujačić, direktor operacija „Viktorija grupe“, najavio je i nove velike investicije sledeće godine, uz 200 miliona evra koje je „Viktorija grupa“ uložila u poslednjih deset godina u postrojenja i tehnologiju svojih fabrika i kao rezultate naveo da je „Viktorijaoil“ u septembru zabeležila rekordnu prodaju jestivog suncokretovog ulja od preko 8,2 miliona litara, a da je „Sojaprotein“ na evropskom nivou značajan proizvođač proteina. Drugog dana foruma organizovani paneli bavili su se temom bioekonomije, organske poljoprivrede i zadrugarstva.