„Ford fokus“ treće generacije predstavljen je 2011. Pravo je vreme za restilizaciju. Redakcija Kurira je na putevima u okolini Malage imala prilike da provoza novi model, koji će se u prodaji naći od januara.
Novi 1,5 „ekobust“
I novi „fokus“, poput „mondea“, ima prednju masku kao na modelima „Aston Martina“. Pet rešetki sija na prednjoj maski i dominira modelom. Pun pogodak stratega dizajna i pravo osveženje posle tri godine. Zadnji deo je gotovo isti, skladno je uklopljen u karoseriju, ali i u kliše koji se koristi poslednjih godina.
Tokom test vožnje vozili smo novi 1,5 „ekobust“ benzinac, koji sada ima čak 180 konjskih snaga! Motor radi mirno, tiho i kultivisano. Ima dovoljno obrtnog momenta u svakom trenutku, mada ne pokazuje naročite ambicije za sportsku vožnju. Iako je deklarisana potrošnja od oko 5 litara u kombinovanom režimu, na kraju smo ostvarili prosek ispod sedam litara na 100 kilometara.
U korist vozača
Novi „fokus“ opremljen je brojnim naprednim sistemima. Prvi je model „Forda“ koji uvodi SYNC2, napredan sistem interaktivne komunikacije preko 8-inčnog displeja sa 3D prikazom, koji omogućava glasovno upravljanje audio-sistemom, klimom, navigacijom... Može se opremiti opcijom automatskog parkiranja, kao i sistemom autonomnog kočenja, koji je aktivan do 50 km/h. „Aktiv siti stop“ sistem za izbegavanje sudara u slučaju opasnosti aktivira kočnice i smanjuje efekat udara ili potpuno zaustavlja vozilo.
Sve zajedno, „fokus“ je novim modelom napravio još jedan veliki korak napred, naravno, uvek u korist vozača.
Napredan sistem
„FOKUS“ VASPITAVA MLADE VOZAČE
Novi „fokus“ može se opremiti veoma zanimljivim „Maj ki“ (Moj ključ) sistemom, koji omogućava vlasniku da ograniči vozne performanse, na primer mlađim vozačima. Može se ograničiti maksimalna brzina, jačina zvuka audio-sistema ili onemogućiti vožnja ako nisu pričvršćeni svi sigurnosni pojasevi!
Motori
OD 100 DO 180 KS
Novi „fokus“ ima brojne benzinske i dizel varijante. Trocilindrični turbo 1,0 ima 100 i 125 KS (osvajač titule međunarodnog motora 2012, 2013. i 2014), zatim tu je novi 4-cilindrični turbo 1,5 „ekobust“ sa 150 i 180 KS. Tu je i turbo-dizel 1,5 TDCi sa 95 i 120 KS, koji fabrički troši samo 3,5 litara.