Uklonjeno 26 plovnih objekata i dva broda, a uskoro će biti izvučen i treći s mesta na kojem će se graditi Kula Beograd
BEOGRAD - Projekat „Beograd na vodi“ ubrzao je raščišćavanje savske obale i rečnog korita, pa je već uklonjeno 26 plovnih objekata.
Počelo je i opsežno izvlačenje potopljenih brodova, pa su nedavno svetlost dana ponovo ugledali „Banat“ i SIP, ali ovog puta ni u približnoj lepoti kao u vreme kad su plovili. Uskoro će „izroniti“ i treći brod koji je već deceniju pod vodom, a pre nego što je dospeo na dno Save služio je kao stambeni objekat. Upravo na mestu gde se on nalazi, prema projektu „Beograd na vodi“, biće izgrađena Kula Beograd visine 180 metara.
Na dubini od 21 metar
Miodrag Milojević, direktor hidrograđevinskog preduzeća „Ivan Milutinović“, kaže da su u pitanju brodovi koji imaju više od 150 tona i da ih je bilo teško pronaći na velikim dubinama.
- „Banat“, gurač koji je potiskivao šljunak u baržama, nalazio se na 21 metar ispod površine. Potonuo je 2011. godine usled velike zime i pucanja ventila. Njegovom izvlačenju koje je trajalo pet dana prethodile su ozbiljne pripreme, izviđanje ronilaca, ispumpavanje mulja specijalnim pumpama i rad plovnih dizalica - objasnio je Milojević.
Počelo je i opsežno izvlačenje potopljenih brodova, pa su nedavno svetlost dana ponovo ugledali „Banat“ i SIP, ali ovog puta ni u približnoj lepoti kao u vreme kad su plovili. Uskoro će „izroniti“ i treći brod koji je već deceniju pod vodom, a pre nego što je dospeo na dno Save služio je kao stambeni objekat. Upravo na mestu gde se on nalazi, prema projektu „Beograd na vodi“, biće izgrađena Kula Beograd visine 180 metara.
Na dubini od 21 metar
Miodrag Milojević, direktor hidrograđevinskog preduzeća „Ivan Milutinović“, kaže da su u pitanju brodovi koji imaju više od 150 tona i da ih je bilo teško pronaći na velikim dubinama.
- „Banat“, gurač koji je potiskivao šljunak u baržama, nalazio se na 21 metar ispod površine. Potonuo je 2011. godine usled velike zime i pucanja ventila. Njegovom izvlačenju koje je trajalo pet dana prethodile su ozbiljne pripreme, izviđanje ronilaca, ispumpavanje mulja specijalnim pumpama i rad plovnih dizalica - objasnio je Milojević.
Dragana Udovicic
Na hiljade tona mulja
Drugo plovilo SIP, jedan od ukupno tri armiranobetonska broda na planeti, nije bilo u potpunosti pod vodom. Posle četiri godine propadanja na Savskom keju i izvlačenja 1.000 tona mulja iz njega, ponovo je „zaplovio“.
(S. I.)