BEOGRAD - Železnički i drumski saobraćaj preko Pančevačkog mosta biće potpuno obustavljen tokom noći u periodu od 22. do 24. novembra i od 29. novembra do 1. decembra ove godine zbog radova koji će se izvoditi u okviru modernizacije pruge Pančevački most-Pančevo Glavna, saopštile su Železnice Srbije.
Kako se navodi u saopštenju, predviđeno je da se radovi u navedenim terminima na Pančevačkom mostu odvijaju subotom, nedeljom i ponedeljkom, i to od 00.00 - 02.00 sati i od 03.00 do 05.00 sati ujutro, dok će između 02.00 i 03.00 sata Pančevački most biti otvoren za drumski saobraćaj.
"Železnice Srbije" dobile su sve potrebne dozvole i odluke za zatvaranje drumskog saobraćaja preko Pančevačkog mosta u navedenim terminima. Radove izvodi kompanija RŽD Internešenel, zadužena za realizaciju ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.
U periodu dok je Pančevački most zatvoren za drumski saobraćaj, njime će moći da prolaze samo vatrogasna i kola Hitne pomoći, odnosno druga vozila kojima to odobri MUP Srbije. Sva ta vozila, kojima bude odobreno da u vreme zabrane saobraćaja pređu preko Pančevačkog mosta, moraće da poštuju drumsku signalizaciju koja će na tom mestu ovom prilikom biti postavljena zbog izvođenja radova.
Zatvaranje Pančevačkog mosta za drumski saobraćaj u navedenim terminima neophodno je zbog obezbeđenja radova pri geodetskom snimanju nultog stanja čelične konstrukcije mosta i u skladu je sa ugovorenom dinamikom radova na mostu
Naime, geometri će u navedenim terminima raditi isključivo na železničkom delu i kolosecima Pančevačkog mosta. Međutim, da bi se modernizacija ove pruge uspešno realizovala i ona osposobila za brzinu od 120 kilometara na sat i 22,5 tona po osovini, neophodno je da se postavi oko 1.800 pragova preko Pančevačkog mosta, od kojih se svaki posebno obrađuje.
Zbog toga je neophodno da prilikom navedenih merenja Pančevački most bude u stanju apsolutnog mirovanja, što se može garantovati samo zatvaranjem železničkog i drumskog saobraćaja preko mosta.
Navedena geodetska snimanja radiće firma "Geosistemi" iz Beograda.
Železnice Srbije i RŽD Internešnl će sa svoje strane preduzeti sve neophodne aktivnosti kako bi se navedeni radovi izvodili striktno prema utvrđenoj dinamici i kako u realizaciji navedenog ne bi bilo nikakvih problema i teškoća, anvedeno je u saopštenju.
Modernizacija pruge Pančevački most-Pančevo Glavna prvi je započeti projekat koji se finansira iz ruskog državnog kredita ukupne vrednosti od 800 miliona dolara.
Radovi su počeli 25. marta 2014. godine a ovim projektom predviđena je rekonstrukcija postojećeg koloseka i izgradnja i elektrifikacija drugog koloseka na 15 kilometara dugoj deonici Pančevački most-Pančevo Glavna, kao i kompletno uređenje železničke infrastrukture u stanicama i na ovoj pruzi.
Vrednost radova na modernizaciji pančevačke pruge je 91 milion dolara, od kojih je 78 miliona dolara iz ruskog kredita, a 13 miliona dolara je obezbedila država Srbija.