Novo čudo iz „Opela“: Karavanska „astra“, opremljena ovim snažnim motorom, traži sportski stil vožnje. U gradu troši manje od šest litara
„Opel Srbija“ dovezao je „astru sports turer“ s novim dizel agregatom 1,6 CDTI, i evo je odmah na testu Kurira. Snažno, moćno, ubedljivo, trenutno.
Ovaj motor je nov, ali već slavan. „Astra 1,6 CDTI“ s testa u Nemačkoj je dobila oznaku najveće energetske efikasnosti A+. To, naravno, nije ništa čudno za one koji su upućeni u performanse. Čak 320 Nm obrtnog momenta je na raspolaganju. Posle stiska gasa ova „astra“ odlučno grabi napred.
Ovaj motor je nov, ali već slavan. „Astra 1,6 CDTI“ s testa u Nemačkoj je dobila oznaku najveće energetske efikasnosti A+. To, naravno, nije ništa čudno za one koji su upućeni u performanse. Čak 320 Nm obrtnog momenta je na raspolaganju. Posle stiska gasa ova „astra“ odlučno grabi napred.
Ubrzanje do 100 km/h traje 10,3 sekunde, veoma dobro za 136 konjskih snaga. Brojke su, naravno, jača strana. Ubrzanje od 80 do 120 km/h u petoj brzini traje samo 9,2 sekunde, a maksimalna brzina je 205 kilometara na sat!
Ipak, na testu ova računica subjektivno izgleda jače. Naša „astra ST“ sve vreme traži sportski stil vožnje. Uživanje u snazi ovde dolazi do punog izražaja. Ovaj porodični auto vozi se veoma lako zahvaljujući mekoći svih komandi, dok je 6-stepeni menjač takođe dorađen i prilično precizan.
Naravno, „astra ST“ ne bi bila nagrađena u Nemačkoj da potrošnja nije smanjena do minimuma. Gradski prosek lako smo spuštali ispod šest litara. Napomenimo i ovo, prema fabričkim podacima, u kombinovanom režimu troši 3,7 l.
Karavan „astra ST“ spreman je da završi sve potrebe porodice, a samo je 14 cm kraći od „insignije“.Zapremina prtljažnika iznosi 500 litara do ivice sedišta i 700 litara do krova. Zanimljiv je način obaranja zadnje klupe. Dovoljno je samo pritisnuti dugme, posle čega se sedišta momentalno „ispaljuju“. Tada ima 1.550 litara!
Karakter je ostao za volanom. Sve je nemački čvrsto, a komande sportski definisane, počev od masivnog upravljača, do dizajna tastera, palice menjača... Reljefne površine su atrakcija u C segmentu i grade vrhunski ambijent u kabini.
Cena za model s novim agregatom od oko 20.000 evra nije mala, ali dobitak je uživanje u vožnji i ušteda na duge staze.
Vožnja u tišini
ŠAPĆUĆI DIZEL
Novi 1,6 CDTI, nazvan „šapćući dizel“ zbog tihog rada, prvi je iz porodice „Opelovih“ motora koji je u potpunosti izrađen od aluminijuma. Verzija od 136 KS dostiže 85 KS po litru, što je rezultat bez premca u toj zapreminskoj klasi, i pruža momenat od 320 Nm. Lakši je čak 20 kilograma.