U Japanu će 15. decembra biti predstavljen potpuno novi model „mirai 1“, vozilo s pogonom na vodonične gorive ćelije (Fuel cell vehicle - FCV). U Evropi automobil će se pojaviti samo na određenim tržištima septembra 2015. „Mirai“ označava novu eru automobilske industrije. Pomoću vodonika, važnog izvora energije i pogonskog goriva budućnosti, ovaj auto postiže izuzetne ekološke performanse, uz praktičnost i zadovoljstvo u vožnji poput bilo kog drugog automobila.
Pokreće ga „Tojotin“ sistem gorivih ćelija (Toyota Fuel Cell System - TFCS), koji istovremeno koristi tehnologiju gorivih ćelija i hibridnu tehnologiju. Ovaj sistem uključuje novi sklop gorivih ćelija razvijen u „Tojoti“, kao i rezervoar vodonika pod visokim pritiskom. TFCS je energetski efikasniji od motora s unutrašnjim sagorevanjem i tokom vožnje ne emituje CO2 ili štetne gasove. Vozači mogu da očekuju isti kvalitet vožnje kao kod vozila s benzinskim motorom, uz veliki domet i vreme punjenja rezervoara od oko tri minuta! Vodonik može da se dobije iz različitih prirodnih izvora i bioproizvoda ljudskog porekla, kao što je i kanalizacioni mulj. Takođe, može se dobiti iz vode pomoću obnovljivih prirodnih izvoda energije, poput solarne energije ili snage vetra. Kad je komprimovan, ima veću gustinu energije od baterija, pa je relativno lak za transport i skladištenje. Vozila s pogonom na gorive ćelije generišu elektricitet iz vodonika, što znači da društvo koje se oslanja na vodonik može da postane realnost.
Tojota Mirai
- Snaga: 114 kW (155 KS)
- Rezervoar: 122 litra
- Motor: Tip AC sinhroni električni generator
- Obrtni moment: 335 Nm
- Dužina: 4.890 mm
- Širina: 1.815 mm
-Visina: 1.535 mm