FORMIRANA RADNA GRUPA: Mlađi od 21 godine nemaju šta da traže za volanom posle 23 sata

Tanjug Printscreen
Beograd se reklamira kao jedan od "najluđih" gradova za provod u Evropi, dok u isto vreme u Zagrebu, Ljubljani, Beču, Cirihu... posle 22 sata skoro da nema nikog na ulicama. Mladi u Beogradu izlaze tek u 23 sata kada na ulicama ima puno alkohola i droge, kaže pomoćnik ministarke saobraćaja

BEOGRAD - Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture formiralo je danas Radnu grupu za hitnu izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja, koja će u narednih sedam dana izraditi svoj predlog pre svega u cilju sprečavanja stradanja mladih.

Na čelu Radne grupe, koja će sutra održati prvi sastanak, je potpredsednica vlade i resorna ministarka Zorana Mihajlović, a predlozi za izmenu zakona biće usvojeni u Skupštini po hitnoj proceduri, izjavio je pomoćnik ministra saobraćaja Saša Stojanović.

Ministarstvo je formiralo Radnu grupu posle saobraćajne nesreće kod Ade Huje u Beogradu u kojoj je poginulo troje mladih, u noći između petka i subota, kada je BMW sleteo u Dunav. Stojanović kaže da će u Radnoj grupi biti zastupljeni predstavnici svih relevantnih institucija i struke.

"Iako u postojećem Zakonu postoji zabrana upravljanja vozilom za vozače sa probnim vozačkim dozvolama u periodu od 23 do pet ujutru, predlog će biti da se ta zabrana proširi za sve osobe starosti do 21 godine, kao i da se za njih ograniči snaga motora vozila kojim upravljaju, da se uvećaju kazne za vozače ako u vozilu ima maloletnih lica ili su bez odgovarajućih sredstava obezbeđenja, kao i da bude nulta tolerancija na alkohol za vozače do 21 godinu", naglasio je pomoćnik ministra.

Stojanović je naveo da se nažalost kada se dese tragični događaji anuliraju ogromni napori velikog broja ljudi za uspostavljanje sistema za bezbednost saobraćaja. "Srbija je počela da uspostavlja taj sistem, koji će se videti i kroz nacionalnu Strategiju za bezbednost saobraćaja koja će biti usvojena najkasnije do polovine decembra", rekao je Stojanović.

On je istakao da je potrebna šira duštvena akcija po pitanju bezbednosti saobraćaja, jer je tu najveći problem noćni život, s obzirom na to da su zaživele pogrešne vrednosti kod mladih. "U mnogim zemljama sveta postoje ograničnja za ulazak mladih do 21 godine u klubove i to nije bez razloga. Beograd se reklamira kao jedan od "najluđih" gradova za provod u Evropi, dok u isto vreme u Zagrebu, Ljubljani, Beču, Cirihu... posle 22 sata skoro da nema nikog na ulicama", napomenuo je Stojanović. On je dodao da mladi u Beogradu izlaze tek u 23 sata kada na ulicama ima puno alkohola i droge.

Zato je, kaže, potrebna najšira akcija po pitanju edikacije i da tu veoma važnu ulogu ima porodica, predškolske i školske ustanove. Komentarišući saobraćajnu nezgodu kod Ade Huje, pomocnik ministra je kazao da je neshvatljivo da je bez vozačke dozvole vozio devetnaestogodišnji mladić, a da preostalih pet putnika u vozilu nije iskazalo negativan stav, što samo pokazuje koliko mladi nisu svesni da učešće u saobraćaju može da bude opasno.

Ministarka Mihajlović je ranije izjavila da će njen predlog članovima Radne grupe biti da se osobama do 21 godine starosti zabrani: upravljanje motornim vozilom snage veće od 1.400 kubika, upravljanje motornim vozilom u periodu između 23 i 6 sati, da za ove osobe važi nulta tolerancija na alkohol i da se udvostruče kazne ukoliko se u kolima nalaze i maloletna deca.