Novi „pasat B8“ stigao je u Srbiju. Osnovni model košta 22.618 evra sa 1,4 TSI benzincem od 125 KS i manuelnim šestostepenim menjačem. Tim povodom „Porše SCG“ upriličio je test-vožnju Beograd-Kragujevac.
Dobro je jer se prvi utisak ne razlikuje od onoga što smo gledali na službenim fotografijama.
Uočljive promene
Školski primer čiste limuzinske generacije, bez dizajnerskih egzibicija. Prednji deo vozila, s otvorima za vazduh okrenutim prema spolja i sjajnom hromiranom maskom hladnjaka, koja uokviruje farove u jednu liniju, deluje široko i snažno. Ovaj utisak pojačava i unazad nagnuto prednje vetrobransko staklo, koje doprinosi aerodinamičnom izgledu siluete. LED diode na farovima odlično su se uklopile u eleganciju „pasata“, dok zadnja svetlosna grupa ima promenljivu grafiku.
Velika novina je digitalna instrument tabla. Gotovo je ista kao u novom „audiju TT“. Na TFT ekranu od 12,3 inča može se komandovati gotovo svim funkcijama u vozilu. Uz doplatu stiže i hedap displej.
Vozili smo agregat 2,0 sa 150 konjskih snaga. Ubrzanja su dobra, kao i potrošnja jer smo bez naročite štednje do Kragujevca ostvarili prosek od oko 6,7 litara.
Svetski novitet
Svetski novitet u „pasatu“ je opcional i u slučaju kritičnog zdravstvenog stanja, odnosno delimično preuzima upravljanje vozilom. Sistem se aktivira kad sistem za ostanak u saobraćajnoj traci „lejn asist“ ustanovi da vozač ne okreće upravljač i ne reaguje na upozorenje. Sistem nakon toga pokušava da kratkim pritiskanjem kočnice, zvučnim i optičkim signalima upozorenja i vožnjom levo-desno u okviru saobraćajne trake reaktivira vozača, ali i da upozori ostale učesnike u saobraćaju. Ukoliko i dalje nema preuzimanja upravljanja, sistem kontrolisano u potpunosti zaustavlja auto. Na taj način je, u granicama sistema, moguće sprečiti saobraćajni udes.
Pogon
ZASAD TRI MOTORA U SRBIJI
Novi „pasat“ zasad pokreću benzinci 1,4 TSI (125 i 150 KS), 1,8 TSI (180 KS) i 2,0 TSI (220 i 280 KS). Od dizelaša su dostupni 1,6 TDI (120 KS) i 2,0 TDI (150, 190 i 240 KS). U ponudi je i „zeleni“ hibrid, koji se sastoji od 1,4 TSI benzinca i elektromotora, ukupne snage od 211 „konja“, dok autonomija samo s električnim pogonom iznosi oko 50 kilometara.
Za početak, u Srbiji će se prodavati motor 1,4 TSI (150), zatim 2,0 TDI (150 KS) i 2,0 TDI bi-turbo sa 240 KS.
Uočavanje pešaka
BOLJA ZAŠTITA PEŠAKA
Sistem „front asist“ s funkcijom naglog kočenja u gradu dobija se uz opcioni paket „plus“. Sistem pomoću dva senzora na prednjem delu vozila, radara iza maske hladnjaka i kamere u donjem delu unutrašnjeg retrovizora nadzire prostor ispred vozila i registruje, na primer, kad pešak iznenada stupi na kolovoz. Istog trenutka dobijate zvučno i optičko upozorenje. Ukoliko tada ne aktivirate kočnicu, kratak pritisak na nju upozoriće vas na kritično odstojanje. Ukoliko ni tada ne aktivirate kočnicu, sistem će automatski pokrenuti puno kočenje.