TRSTENIK - Opština Trstenik saopštila je da u njenoj lokalnoj administraciji nema viška zaposlenih, već, naprotiv, postoji manjak.
"Problem Opštine Trstenik je manjak zaposlenih u lokalnoj administraciji, što je apsolutni raritet. Ovaj problem će postati još veći, jer nam sledeće godine još nekoliko radnika odlazi u penziju, a zbog zabrane zapošljavanja njihova mesta ostaće upražnjena i to može stvoriti ogroman problem za funkcionisanje službi", rekao je predsednik te opštine Miroslav Aleksić.
Trstenik je jedna od retkih opština koja u potpunosti poštuje Zakon o određivanju maksimalnog broja zaposlenih u lokalnoj administraciji i Uredbu koja se odnosi na zabranu zapošljavanja, navedeno je u saopštenju.
Dok je u većini drugih opština od 2012. godine broj zaposlenih u lokalnoj administraciji rapidno rastao, u Opštini Trstenik pojavio se manjak od 24 radnika, objasnio je Načelnik lokalne samouprave Časlav Popović.
Prema njegovim rečima, Opština Trstenik je 2012. godine imala 185 stalno zaposlenih, danas ima 161 radnika a taj broj će se do marta smanjiti za još četiri, jer će toliko zaposlenih steći pravo za odlazak u penziju.
Dok u Srbiji postoje opštine u kojima jedan zaposleni opslužuje oko 20 građana, u Trsteniku jedan opštinski službenik to radi za 266 građana, pojasnio je Popović.
Zakonom o budžetskom sistemu propisano je da korisnici javnih sredstava ne mogu zasnivati radni odnos sa novim licima radi popunjavanja slobodnih, odnosno upražnjenih radnih mesta, do 31. decembra 2015. godine.
Izuzetno se radni odnos može zasnovati uz saglasnost vlade, na predlog nadležnog ministarstva, odnosno drugog nadležnog organa uz prethodno pribavljeno mišljenje Ministarstva finansija, navedeno je u saopštenju Opštine Trstenik.