NJUJORK - Dan za danom, društvena mreža Fejsbuk beleži ono najbolje i najgore u našim životima, od rođenja deteta do usijanih političkih debata. Protekle godine, ovom društvenom mrežom preovladalo je nekoliko tema, od "Ledenog izazova" (Ice bucket challenge) do samoubistva Robina Vilijamsa.
Fejsbuk navodi da je oko 48 miliona ljudi imalo 674 miliona interakcija - apdejtovanje statusa, fotografije, video snimci, komentari i lajkovanje, o ovom događaju. Brazilski izbori su tako postali izbori o kojima se najviše govorilo u 2014.
"U svom najboljem izdanju, društveni mediji čine da svet postane globalno selo", izjavila je Šeril Sandberg, jedna od čelnica kompanije Fejsbuk.
Ona je navela da Svetsko prvenstvo u fudbalu nije bilo samo najgledaniji sportski događaj već i događaj o kojem se najviše raspravljalo u toku ove godine: više od 350 miliona ljudi imalo je tri milijarde interakcija o ovom turniru.
Nakon što ga je povreda leđa primorala da propusti polufinalnu utakmicu protiv Nemačke, brazilski fudbalski as Nejmar se putem Fejsbuka zahvalio najvijačima na podršci i ohrabrio svoj tim. Da podsetimo, Brazil je katastrofalno prošao, izgbivši meč sa rezultatom od 7 prema 1.
Od 1. juna do 1. septembra korisnici Fejsbuka razmenili su više od 17 miliona video snimaka u okviru "Ledenog izazova", kampanje čiji je cilj bio da se podigne svest i prikupe sredstva za amiotrofičnu lateralnu sklerozu (ALS).
Od 29. jula do 27 avgusta, Udruženje za borbu protiv ALS prikupilo je 94 miliona dolara.
Epidemija Ebole je, takođe, bila jedna od gorućih tema ove godine na Fejsbuku. Kompanija je kreirala "donatorsko dugme" pomoću kojeg korisnici mogu lako da pošalju novac raznim humanitarnim organizacijama koje se bave suzbijanjem ove bolesti.
Fejsbukova lista najpopularnijih događaja pokazuje da se korisnici nisu bavili samo slatkim mačićima i vestima o poznatim ličnostima, mada je dosta bilo i toga.
Ipak, šest od 10 najtraženijih pojmova na Jahuu ove godine bile su poznate ličnosti, poput pevačice Majli Sajrus i starlete Kim Kardašijan, što pokazuje da, iako ozbijlne teme zaokupljaju sve više ljudi na društvenim mrežama, informacije za kojima korisnici najčešće posežu mogu da budu prilično "prizemne".
Godina koja je na izmaku bila je značajna i za samu kompaniju koja je u 2014. proslavila svoju desetogodišnjicu postojanja.
Sandberg je navela da je to "velika stvar" za Fejsbuk, navodeći kao jedno od ključnih dostignuća kompanije lansiranje ambicioznog projekta - Internet.org, koji ima za cilj da poveže ceo svet na internetu.