BEOGRAD - Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je danas da su gradska javna preduzeća ove godine zajedno ostvarila dobit od 931 milion dinara.
On je rekao da je to "veliki uspeh" s obzirom da su ta preduzeća prosle godine imala gubitak od 1,8 milijarde dinara i dodao da je Grad zaustavio negativni trend "domaćinskim poslovanjem".
"Ukinuti su svi troškovi koji nisu bili potrebni za funkcionisanje preduzeća, troškovi pr-a, reprezentacija, automobila...", rekao je Vesić.
On je istakao da je tome doprinela bolja, centralizovana kontrola i da zato preduzeća imaju mnogo bolje rezultate. "Ove godine smo prvi put uspeli da neka preduzeća skinemo sa subvencija, kao što su "Ada ciganlija", "Pogrebne usluge" i "Tašmajdan", rekao je Vesić.
Prema njegovim rečima, "Ada" je bila u gubitku od 10 miliona dinara, a ove godine je u dobitku od 60 miliona dinara, dok je "Tašmajdan", takođe zabelezio dobit iako je prethodne godine bio u minusu od oko 30 miliona.
Dodao je i da su ove godine ostvareni bolji rezultati u "Beogradskim elektranama", "Parking servisu", Veletržnici, "Gradkim pijacama", "Javnom osvetelju"...
"U prošlosti smo imali situaciju gde je svako predužeće bilo feud za sebe, kao da nisu bili deo jedinstvenog sistema. I onda direktor umesto da na kraju godine vrati dobit u grad, kupi automobl, kompjuter... To je nešto s čim smo prekinuli, sada svako preduzeće na kraju godine vraća dobit u grad", rekao je gradski menadžer.
On je naveo i da najveći problem ima GSP ali da je taj problem toliki da ga je nemoguće rešiti za godinu dana. "Mi verujemo da ćemo u narednih nekoliko godina i GSP postaviti na zdrave osnove i da će to biti jedno zdravo preduzeće. Ne može da bude profitabilno jer nigde gradsko saobracajno preduzeće nije profitabilno, ali mogu sa se smanje subvencije koje daje grad", rekao je Vesić.
To će se, prema njegivm rečima, ostvariti kroz veću naplatu karata i racionalizaciju poslovanja tog preduzeća."Radimo ozbiljno i spremamo novi tarifni sistem koji će građanima omogućiti bolje mogućnosti kad je u pitanju kupovina karata, da manje troše, a da opet plaćaju prevoz", dodao je Vesić.
"To preduzeća zaista obavlja ono što je potrebno Beograd, i važno je da ima stabilne prihode. Naravno da mora da ima subvencije, ali samo onoliko koliko je potrebno da cena karte ne bi bila ekonomska", zaključio je Vesić.