BEOGRAD - Sindikat RAJ-GSP "Beograd" predložio je danas da se zarad popravljanja loše materijalne situacije u JKP GSP "Beograd", između ostalog, ukine korišćenje besplatnog prevoza za sugrađane starije od 65 godina koji imaju penziju veću od 18.000 dinara.
Taj sindikat je danas uputio dopis gradonačelniku Beograda Siniši Malom za preduzimanje niza mera povodom loše materijalne situacije u JKP GSP „Beograd".
Pored detaljnog objašnjenja zbog čega se, prema mišljenju sindikata to preduzeće nalazi na ivici egzistencije, kao najhitniju meru sindikat je predložio da se ukine korišćenje besplatnog prevoza za sugrađane preko 65 godina starosti koji ostvaruju pravo na penziju veću od 18.000 dinara.
Takođe je, kako se navodi u saopštenju sindikata, zatraženo da se vrati podela grada na zone, jer je, kako je ukazano, Beograd suviše veliki da bi cena karte bila ista za celo područje.
Sindikat je naveo da je GSP „Beograd" poslednjih šest godina vođenjem loše poslovne politike doveden na ivicu opstanka, a mnoga gradska rukovodstva su na račun preduzeća sprovodila populističke mere kao što je skoro besplatan prevoz.
Posledica takve politike je bio gradski prevoz sve slabijeg kvaliteta, sve više napada onih koji ne plaćaju karte na vozače i kontrolore i haos u javnom prevozu Beograda, navodi sindikat.
Sindikat ističe i da u okruženju ne postoji jeftiniji prevoz od beogradskog zbog čega je egzistencija preduzeća i dovedena u pitanje.
Osnovni razlozi za tako loše stanje u preduzeću su, kako se navodi, davanje prava besplatnog i subvencionisanog prevoza pojednim kategorijama putnika, neadekvatno povećanje cena karata, opraštanje kazni neregularnim putnicima, nestručna i neadekvatna povećanja cene karata za sve kategorije korisnika (u februaru 2009. godine).
Sve to je kako se navodi, dovelo do gubitka vernih platiša i stimulisanje velikog broja korisnika da sa mesečnih pređu na pojedinačne karte.
"Zato smo danas prinuđeni na upućivanje ovog dopisa koji je vapaj za pomoć našem Preduzeću, jer su u ovom trenutku ugrožene egzistencije ne samo 6.000 zaposlenih već i njihovih porodica.
Smatramo da ne treba posebno napominjati da povećanje prihoda nije potrebno za povećanje ličnih dohodaka i ličnih interesa, već za neophodno tekuće održavanje voznog parka kako bi se saobraćaj normalno odvijao", navodi sindikat.