Da li je efikasan marketing bez novca moguć?

Kako da bez budžeta reklamirate svoj mali biznis

Ako ste preduzetnik ili razmišljate o tome da pokrenete svoj mali biznis, budžet za marketing mora biti jedna od vaših velikih dilema. Srećom, danas je moguće i bez više hiljada evra postati prepoznatljiv. Evo nekoliko saveta kako da to i postignete.

Optimizujte svoj veb-sajt
Da vam je sajt potreban ne treba posebno naglašavati. Vaš sajt je vaš izlog. Podjednako je važno da sajt daje pravu sliku o vašem biznisu, ali i da vaši klijenti mogu da ga pronađu u pretraživaču. Potrudite se da uvek dodajete ključne reči u vezi sa vašim proizvodima ili uslugama koje nudite. Prijavite svoj sajt na besplatne biznis portale i liste. Tako će vaš sajt pronaći put do više korisnika. Osnovnu optimizaciju za pretraživače (SEO) možete, uz malo istraživanja, izvesti i sami.

Ponudite besplatne konsultacije
Ako ne budete naplaćivali usluge koje drugi tarifiraju, za vas će se sigurno pročuti. A svako ko vam prekorači prag je potencijalni klijent, jer da nema problem, ne bi ni dolazio na konsultacije. Budite sigurni da će besplatno inicijalno savetovanje biti protumačeno kao znak profesionalnosti i brige o klijentima.

Pokrenite blog
Blogovi su dobar način da kao stručnjak u svojoj oblasti privučete pažnju sveta. Takođe, tako ćete inspirisati više ljudi da posete vaš sajt i informišu se o uslugama koje nudite. Vaš sajt će se utoliko češće pojavljivati u pretraživačima što ga više ljudi bude posećivalo.

Brendirajte se
Morate od sebe napraviti brend u svakom smislu. U domenu vizuelnog ovo znači promišljen dizajn sajta, logo i izbor boja u vezi sa vizijom i misijom vaše firme. Dobar vizuelni identitet odražava profesionalizam i obraćanje pažnje na detalje. Rezultat je sticanje većeg poverenja kod klijenata.

Koristite društvene medije i mreže
Budite prisutni u stvarnom koliko i u digitalnom svetu. Na društvenim mrežama možete postavljati zanimljive sadržaje i pokretati diskusije. Komentarisanje objava drugih profesionalaca je takođe preporučljivo. Budite dosledni u redovnom objavljivanju sadržaja.

Na taj način ćete potencijalnim klijentima izgledati kao neko ko je prisutan na tržištu i uvek dostupan, a njihovo poverenje prema vašoj robnoj marki će automatski rasti.

Šaljite elektronski bilten
Elektronski bilten (newsletter) je još jedan način da vaši klijenti budu obavešteni o promocijama, uzbudljivim vestima ili važnim saopštenjima u vezi s vašim robnim markama, a da vas to ne košta ništa. Uz prigodnu sliku, ne morate mnogo ni da pišete. Dobar naslov mejla je sve što vam treba. Statistika pokazuje da su termini za slanje elektronskog biltena utorak i četvrtak u periodu između 12 h i 15h.

Naravno, načina da se reklamirate a da vas to nimalo ne košta ima još, a svaki kreativan preduzetnik može da smisli i originalne nove metode u vezi sa uslugama i prozvodima koje nudi. Ipak, stručno znanje iz oblasti marketinga u ovome može samo da pomogne.

Danas je marketinškim strategijama moguće ovladati za veoma kratko vreme. Jedno je sigurno, ako vaš posao stagnira, a neko drugi u istoj grani zarađuje, nešto ne radite kako treba. A to „nešto“ je najčešće upravo marketing.