BEČ - Zima ne smeta austrijskim stručnjacima koji su uprkos "debelom" minusu nastavili danonoćno da rade na produžavanju linije U1 bečkog metroa.
Radovi se obavljaju i ispod zemlje gde se buši tunel, a na površini se gradi pet novih stanica. Od Rojmanplaca (Reumannplatz), najjužnije stanice linije U1, nove metro stanice će biti još u Trosstštrase (Troststrasse), Altes Landgut, Alaudagase (Alaudagasse), Nojlaa (Neulaa), a poslednja stanica je Oberlaa, to jest „Termalno kupalište Beč“ (Therme Wien).
U decembru su završeni grubi radovi na tunelu dugom 4,6 kilometara, koji je probijen u septembru prošle godine. Tokom 2015. planirano je da se betonira unutrašnji zid tunela, i napravi »cev« metroa. Kod Termalnog kupališta u Oberlaa se već nazire da će tu biti stanica metroa.
Završetak dogradnje U1 i puštanje u promet produžene trase planirano je za jesen 2017, potvrđio je portparol Bečkog gradskog saobraćajnog preduzeća (Wiener Linien). Dogradnja U1 koštaće ukupno 600 miliona evra!
Kada u promet bude puštena dodatna trasa U1, tramvajska linija 67 će ići drugom trasom. Već sada, zbog nadzemnih radova na U1, umesto tramvaja 67, voze autobusi na delu ove tramvajske linije.
Najstarija linija bečkog metroa!
U1 je najstarija linija bečkog metroa. Planiranje je počelo 1965, radovi započeti 1969, a probni rad, između samo dve stanice, počeo je 1976. Dve godine kasije, 1978, počeo je redovan promet U1, između trgova Rojmanplac (Reumannplatz) i Karlsplac. Linija je na početku imala pet stanica. Danas U1 ima 19 stanica, na dužini od nešto više od 14,5 kilometara. U1 povezuje sever sa jugom Beča, od stanice Leopoldau do Rojmanplaca, te pritom preseca strogi, istorijski centar Beča. S kraja na kraj vožnja po U1 traje 26 minuta. Dogradnjom U1 povezaće se Rojmanplac sa delom grada zvanim Oberlaa, poznatom po izvorima tople vode i velikom termalnom, zatvorenom kupalištu.