Kako da uštedite vreme?

12 korisnih saveta za preduzetnike

Pr
Kao vlasnik malog biznisa, zbog kratkih rokova verovatno nemate previše slobodnog vremena. Evo 15 kratkih saveta koji će vam pomoći da skratite vreme završavanja vaših obaveza

Postavite ciljeve.
Svakog jutra ili prethodne večeri napišite listu zadataka koje morate završiti u toku tog radnog dana.

Napravite plan.
Definišite na koji način ćete realizovati ciljeve – za koje vam je potrebna pomoć ili neki resursi, a koje možete da završite sami.

Definišite prioritete po važnosti.
Nekad jednostavno nećete stići da ispoštujete svoj plan i moraćete da pojedine zadatke prebacite za naredni dan. Zato, naravite prioritetizaciju po važnosti i najvažnije zadatke završavajte što pre.

Definišite prioritete po hitnosti.
Fokusirajte se na projekte za koje su rokovi tesni.

Raščlanite kompleksnije zadatke.
Ako ne možete da rešite problem u jednom cugu, podelite ga na manje delove i krenite da se bavite jednim po jednim.

Budite realni.
Ne očekujete da sve završite za sat vremena. Sagledajte realno vreme potrebno da se neki zadatak završi, ali i svoje sposobnosti.

Pratite svoj tempo.
Da biste bolje razumeli kako trošite vreme, zapisujte koliko vam je vremena trebalo za svaku aktivnost. Uključite i pauze, pisanje imejlova i ostalo, pa ćete otkriti gde i kako gubite vreme.

Postavite rokove.
Ako vam je potrebna dodatna motivacija da završite neki projekat, postavite sami sebi rok o kome ćete izvestiti i kolege koje su uključene u dalji razvoj istog projekta.

Uvek gledajte na sat.
Ne treba biti preopterećen vremenom, ali ne treba se ni preterano opuštati. S vremena na vreme bacite pogled na sat, da vam se dan ne bi izvukao. Vreme je relativno.

Napravite podsetnike.
Ako imate rok ili neki sastanak u bliskoj budućnosti, podsetnik u telefonu ne može da škodi, a može da vas spase previda.

Držite se jednog zadatka.
Rad na više simultanih zadataka deluje kao ušteda vremena, ali u praksi to zapravo nije. Fokusirajte se na jedan zadatak dok ga ne završite, a onda krenite na sledeći.

Grupišite zadatke.
Može se pokazati praktičnim da slične zadatke radite konsekutivno. Primer je pisanje i odgovaranje na mejlove ili telefonski razgovori.

Voditi sopstveni mali biznis je lep ali u početku iscrpljujuć posao. Nadamo se da će ovi saveti dovesti do produktivnijeg dana i oslobađanju vremena za sebe i svoje obaveze.