Kako da se vaš glas čuje na sastancima?

Ne morate da budete najglasniji da bi se vaš glas čuo. Dobro razrađena tema, potkrepljena vizuelnim materijalom, životnim analogijama ili dokumentacijom, uvek će zaintrigirati slušaoce

Vrlo često imamo problem da jasno iskomuniciramo svoju ideju. Nekada je posredi naša koncentracija ili nerazrađenost teme. Nekada jednostavno ne možemo da dođemo do reči. Evo nekoliko saveta kako da se vaš glas čuje na sastancima.

Ne dajte da vas prekidaju

Sigurno vam se već više nego jedanput desilo da vas neko od kolega prekine upola rečenice i sa svojom temom povede razgovor u potpuno drugom pravcu. Zato se morate istrenirati da se, kada vam neko upadne u rečenicu, pravite da to niste ni primetili. Jednostavno nastavite tamo gde su vas prekinuli. U početku će vam biti neprijatno, ali ćete vremenom shvatiti da je ovo neophodno. Ukoliko se pak tokom razgovora nastavi sa prekidanjima, ne libite sa da učtivo zamolite da završite šta ste započeli.

Govorite samouvereno i verujte u svoje reči

Sve počinje od vas. Ukoliko ne slušate svoj unutrašnji glas i ne verujete u svoje ideje, teško ćete i druge ubediti u njih. Pre nego što odete na prezentaciju ili sastanak, napravite probu sami sa sobom. Ovako ćete znati koje su slabije tačke i moći ćete da blagovremeno na njima poradite. Na sastanku uvek strpljivo saslušajte tuđe ideje, pa će i drugi saslušati vaše.

Kada vas prekinu, govorite malo glasnije nego u normalnim okolnostima

Ako vas usred misli prekinu, nastavite da govorite, ali budite spremni da povisite ton. Ukoliko procenite da je potrebno, slobodno opomenite osobu koja vas je prekinila da niste završili.

Predložite politiku koja na sastancima zabranjuje prekidanja

Razgovarajte sa menadžmentom kompanije o problemu nedostatka višekanalne komunikacije. Nemojte se plašiti da potegnete ovakve teme. Sve što je u interesu produktivnosti, vaši pretpostavljeni će uvek saslušati.

Razumite svoj način komunikacije i budite spremni na promene

Svako od nas informacije komunicira na sebi svojstven način. Za postizanje efektnosti morate prepoznati kako vaše kolege i pretpostavljeni komuniciraju, i uklopiti se po potrebi u njihov model. Cilj je jednostavan - da se razumete, da vas čuju i da vi čujete njih.

Dođite spremni na sastanak

Ne morate da budete najglasniji da bi se vaš glas čuo. Dobro razrađena tema, potkrepljena vizuelnim materijalom, životnim analogijama ili dokumentacijom, uvek će zaintrigirati slušaoce.

Možda vam se neki od ovih predloga čini neobičnim, hrabrim, pa čak i drskim, ali isprobajte ih u praksi i videćete da oni to zapravo nisu. Sa učtivim osmehom i strpljenjem kao dodatkom ne možete pogrešiti, dok uvek postoji mogućnost da, po potrebi, usavršite svoje komunikacione veštine. Personal Development program na Biznis Akademiji u Beogradu je jedan od načina da brzo izbrusite poslovne veštine koje su vam potrebne nezavisno od vrste karijere. Dobra prezentacija je podjednako važna za pronalaženje posla koliko i za napredovanje na trenutnom radnom mestu.