BEOGRAD - Gradski menadžer Goran Vesić pozvao je danas kompanije sa sedištem na teritoriji Beograda da mesečna karte za zaposlene za februar kupe direktno od Gradske uprave.
"Obraćam Vam se, u ime Grada Beograda, sa pozivom da podržite naše napore da finansijski stabilizujemo gradski prevoz i tako ga učinimo boljim i kvalitetnijim za sve građane", rekao je Vesić, saopštila Gradska uprava.
Direktna kupovina karata za prevoz za zaposlene, istakao je Vesić, podrazumeva brojne pogodnosti, pomoću kojih se ostvaruju značajne uštede u budžetu i smanjuju troškovi poslovanja. Prema Vesićevim rečima, Grad za kupovinu karata od strane preduzeća odobrava popuste od tri do 15 odsto, a kompanija ostvaruje pravo na povraćaj poreza na dodatnu vrednost koji iznosi 10 odsto.Ukoliko se kupi godišnja karta, koja važi 12 meseci od meseca kupovine, rekao je Vesić, njena cena je jednaka ceni 11 mesečnih karata, odnosno ostvaruje se popust od 8,33 odsto.
"To znači da pojedine kompanije mogu da smanje troškove kupovine karata i za trećinu ako se odluče da posluju direktno sa gradom", naveo je Vesić u pozivu kompanijama.
On je rekao da je pre godinu dana gradski prevoznik bio "potpuno prezadužen" i da većina građana nije plaćala karte. U takvoj situaciji, dodao je, sistem javnog prevoza nije mogao da opstane bez subvencija grada koje su se povećavale iz meseca u mesec.
"Subvencije, naravno plaćamo svi, a njihovo povećanje za javni prevoz znacilo je manje novca za škole, obdaništa ili uređenje parkova i ulica. Sa druge strane, zbog nasledenog duga od preko 1,1 milijarde evra, naše subvencije ne mogu da rastu u nedogled i u toj situaciji, gradski prevoz se tokom prošlog leta našao na ivici opstanka", upozorio je Vesić
.Takva situacija je, istakao je on, zahtevala oštre ekonomske mere koje je Grad odmah sproveo.Kako je rekao, svi nepotrebni troškovi, poput PR agencija, reprezentacije i višak automobila su ukinuti, deo imovine preduzeća koji nije neophodan za funkcionisanje se prodaje, ostvarene su znatne uštede u poslovanju preduzeća, a radno vreme vozača je produženo sa sedam na osam sati.
"Sprovodimo brojanje putnika i saobraćaja, kako bi se napravio optimalan red vožnje koji bi zadovoljio zahteve građana, a sa druge strane omogućio znatne uštede", rekao je gradski menadžer.
Navedene mere su, kako je istakao, počele da daju rezultate i situacija kod gradskog prevoznika je svaki mesec sve bolja i bolja, ali je, ipak, ključna mera za oporavak da građani plaćaju karte.
Poslednjih meseci građani su, naveo je Vesić, pozitivno odgovorili na kampanju pa je prihod od prodaje karata porastao i to su ohrabrujući rezultati, ali ne i dovoljni.
Grad Beograd je, istakao je Vesić, učinio dodatne napore da gradski prevoz učini kvalitetnijim bez obzira na tešku finansijsku situaciju.
Tokom godine će, napomenuo je, biti kupljeno 50 novih solo autobusa, pa će, osim poboljšanja kvaliteta prevoza, delimično biti rešen problem nastao kada je prošla gradska uprava, 2012. godine, kupovinom Solarisovih autobusa kupila manje solo, a više zglobnih autobusa.
"Na ovaj način, delimično rešavamo i problem nastao zato što gradski prevoznik od 2009. do 2012. godine nije kupio nijedan novi autobus zbog čega je danas prosečna starost autobusa u Beogradu blizu deset godina", rekao je Vesić.
Ove godine, naveo je on, svi autobusi u gradskom saobraćaju dobiće besplatan internet kao i nove kamere zahvaljajući kojima će biti povećana bezbednost i putnika i vozača.
Uskoro električni autobusi u saobraćaju
Vesić je istakao i da Grad, prvi put ove godine namerava da kupi električne autobuse kojima će biti pokrivena jedna linija što je, kako smatra, istorijski iskorak prestonice kada je reč o ekološkoj svesti.
Gradski menadžer je rekao i da je procedura registracije za program grupne dopune kartica zaposlenih vrlo jednostavna, kao i dalja realizacija direktne kupovine karata.Dovoljno je da nadležni u preduzeću kontaktiraju Direkciju za javni prevoz na broj 011 3309 343.