Kako se online edukacija može učiniti društvenijom?

U slučajevima kada online obrazovanje postane prazno i bezlično, važno je da učenici i predavači otkriju šta im odgovara, a šta ne

Učenje na daljinu sve više postaje punopravni model obrazovanja. Zaista, pojava online učenja je na mnogo načina dobrobit, kako za predavače, tako i za učenike. Ovakav vid obrazovanja, istovremeno, omogućava da prostorna udaljenost ne bude smetnja za profesore koji drže nastavu, a ni za učenike prilikom učestvovanja u grupnom radu. Učenje na daljinu obezbeđuje učenicima koji žive u ruralnim ili izolovanim mestima da pohađaju časove iz udobnosti svog doma, jednako kvalitetno i efektivno. U pitanju je jedna humanistička pojava. Jedina stvar koja, možda, nedostaje jeste društvenost.

Koje bi moglo biti rešenje za ovaj nedostatak? Postoji nekoliko načina da se online edukacija učini društvenijom i približi tradicionalnom obrazovanju:

1. Tehnologija prilagođena čoveku

Zahvaljujući novim tehnologijama, poput prepoznavanja glasa, online obrazovni proces će se sve više prilagođavati potrebama čoveka. Učenici koji pohađaju nastavu određenog predmeta mogli bi sedeti u virtelnoj učionici. Kako bi ovo izgledalo u praksi? Jedan laptop ili monitor bi predstavljao „osobu” sa kojom se može komunicirati (posredstvom Skypea ili Google Hangoutsa). Drugi monitor bi se koristio kao tradicionalni kompjuter za online istraživanje i pisanje radova i beleški. Takođe, mogao bi da se uvede i treći monitor, radi dodatnih akademskih potreba.

2. Uključiti prave ljude u virtuelno-obrazovno okruženje

Ukoliko imaju tu mogućnost, grupe učenika koji zajedno pohađaju određeni obrazovni program bi trebalo da se sastaju jednom nedeljno, što bi značajno doprinelo njihovom napretku, ali i online učenju uopšte.

3. Povezati se sa ljudima sa kojima bi to u realnosti bilo nemoguće

Mnogi ljudi smatraju da socijalizacija ispašta zbog napretka tehnologije. Ipak, postoji mnogo onih sa kojima prosto ne bismo mogli da sarađujemo da nema novih tehnologija. Pre 20 godina je bilo gotovo nemoguće sastaviti učenike iz različitih država. Danas je moguće povezivanje učionica iz npr. SAD i Kine. Jedina preostala prepreka ostvarenju komunikacije u realnom vremenu jesu različite vremenske zone. Dakle, online učenje nas čini društvenijim. Potrebno je samo učiniti napor da umrežavanje bude šire i češće.

U slučajevima kada online obrazovanje postane prazno i bezlično, važno je da učenici i predavači otkriju šta im odgovara, a šta ne. Sve nove tehnologije, pa i online edukacija su nestalne. Još treba otkriti sve prednosti, ali i probleme i rešenja za njih. Međutim, sudeći po njenoj dostupnosti, svi bismo mogli imati koristi od ovakve edukacije.

U Srbiji, danas, postoje programi učenja na daljinu u kojima učestvuju ljudi iz preko 150 zemalja sveta. Ovaj vid obrazovanja kod nas je među prvima uvela kompanija LINK group.