Auto-sport je moja strast, ali ga gledam i kao hobi i ne opterećujem se rezultatima. Ako ih ima, dobro je, ali nije neophodno da ih bude
Rudolf Rudi Pešović ljubiteljima auto-sporta nije nepoznat. Trkačku karijeru započeo je 2002, uglavnom u domaćim šampionatima, a tokom 2013. učestvovao je na nekoliko trka u Centralnoevropskoj zoni (CEZ). Predstojeću sezonu planira da vozi sa Milovanom Mikicom Vesnićem isti šampionat u zajedničkom, srpskom timu. Za to takmičenje kupio je „seat toledo S2000“, koji priprema „ASK sport auto Vesnić“ iz Užica.
Pauzirao si godinu. Zašto?
- Kad sam odustao od domaćeg takmičenja i probao CEZ, odlučio sam da pauziram i sakupim novac kako bih mogao da vozim tamo celu sezonu jer je to takmičenje koje može da mi pruži zadovoljstvo.
Da li prikupljanje sredstava podrazumeva sponzore ili se trkaš o svom trošku?
- Isključivo se trkam ulažući sopstvena sredstva.
Kako ti se to vrati?
- Auto-sport je moja strast, moj hobi. Tu nema vraćanja, samo čisto zadovoljstvo.
Šta je onda sportska ambicija? I kakav ti je cilj?
- Godinama sam igrao fudbal, ali sam povredio oba kolena. Želeo sam da uprkos tome nastavim da se bavim sportom i tako sam počeo da se trkam. Što se eventualnog plasmana tiče, imam ambiciju da budem u prvih pet. To bi bilo realno.
Pauzirao si godinu. Zašto?
- Kad sam odustao od domaćeg takmičenja i probao CEZ, odlučio sam da pauziram i sakupim novac kako bih mogao da vozim tamo celu sezonu jer je to takmičenje koje može da mi pruži zadovoljstvo.
Da li prikupljanje sredstava podrazumeva sponzore ili se trkaš o svom trošku?
- Isključivo se trkam ulažući sopstvena sredstva.
Kako ti se to vrati?
- Auto-sport je moja strast, moj hobi. Tu nema vraćanja, samo čisto zadovoljstvo.
Šta je onda sportska ambicija? I kakav ti je cilj?
- Godinama sam igrao fudbal, ali sam povredio oba kolena. Želeo sam da uprkos tome nastavim da se bavim sportom i tako sam počeo da se trkam. Što se eventualnog plasmana tiče, imam ambiciju da budem u prvih pet. To bi bilo realno.
Stekao si iskustvo tokom pomenute sezone u CEZ, kad si vozio četiri vikenda.
- To iskustvo može da mi pomogne, zapamtio sam staze. Tad nisam imao automobil s kojim su mogli da se naprave dobri rezultati. „Seat“ za 2015. je dobar, verujem da bi pod upravljanjem, recimo, Mikice Vesnića bio kvalitetan i za prve tri pozicije.
Da li je ideja da se kroz celu sezonu ide u paru s Vesnićem ili će on voziti samo odabrane trke?
- Ideja je da obojica učestvujemo na svih osam vikenda. Ono što je još važnije jeste da smo odlučili da napravimo ozbiljan srpski turing tim. Mnogo ulažemo u infrastrukturu i nadamo se da ćemo već 2016. imati više vozača i više automobila. To bi verovatno privuklo i sponzore, pa bismo u dogledno vreme možda imali dovoljno sredstava i za ETCC ili neka druga takmičenja, kao što se nedavno pojavio TCR.
Dakle, to će biti kompletan tim, brendiran, uniformisan...
- Automobili će biti slično izbrendirani, iako još ne znamo da li će Mikica voziti BMW koji je vozio u ETCC 2014. ili neki drugi automobil.
Gde ćeš biti stacioniran tokom sezone, pošto ti je prebivalište u Americi?
- Neću se nigde zadržavati. Leteću kuda treba, gde god da se nalazim. Olakšaće mi to što smo se udružili sa „ASK sport auto Vesnićem“ jer će oni brinuti o automobilu. Moje je samo da dođem i vozim.
Vežbaš li staze na simulatoru?
- Ne vežbam. I dalje taj sport gledam kao hobi i ne opterećujem se rezultatima. Ako ih ima, to je dobro, ali nije neophodno. Nisam počeo kao mlad, već sa 31 godinom, i to nije sport koji imam u rukama. Za trkanje se može reći da mi je druga ljubav.
Jelena-Katarina Mitrović
Pripreme
PLANIRAMO TESTIRANJE U MARTU
Ko je zaslužan da izbor bude „seat“?
Odluka je bila Mikičina. Čuo je za auto, pogledao njegovu istoriju i preporučio ga jer može da se olakša na zadatu kilažu za CEZ, a ostalo sve može da se promeni prema homologaciji. Motor je trenutno u Švajcarskoj, a plan je da sve završimo do februaru i da ga u martu testiramo na Hungaroringu ili Slovakija ringu, a možda i na obe staze.