Nastavlja stazom ogromnog uspeha iz 2013. godine

NEMAČKA HARIZMA: Vozili smo folksvagen pasat osme generacije

Krstarica Superiorna sportska pojava podržana je vrhunskim agregatom, ali i niskom potrošnjom i odličnim voznim osobinama, koje ga lansiraju u vrh klase

Svakih 29 sekundi u svetu se proda jedan „pasat“! Čak 1,1 milion primeraka „Folksvagenove“ limuzine prodat je prošle godine. Na krilima ovakve ofanzive stigao je novi model „pasat B8“.

Najpre je ućutkao sve priče o monotonom nemačkom dizajnu. Ovo je superioran nastup sa sportsko-elegantnom linijom, kažu u „Folksvagenu“. Prednji deo dominira na svakom parkingu. Široka maska sa četvorostrukom lajsnom, LED linije „žmurećih“ farova, i sve to spakovano u oštre linije. Vrhunska elegancija!


Na testu Kurira imali smo 2,0 TDI sa 150 KS. Moćno ubrzava do stotke za samo 8,7 sekundi. Sve pohvale za snagu, moment i potrošnju. Na leru i visokim obrtajima radi kultivisano. Zvučna izolacija je odlična, pa vozač i saputnici uživaju u tišini, čak i pri velikim brzinama. U gradu troši oko sedam litara nafte na 100 km, što je vrhunski rezultat za klasu! To je postignuto smanjenjem mase za oko 100 kg, upotrebom specijalnih legura.


Kabina je luksuzna i elegantna. Digitalna instrument tabla gotovo je ista kao u novom „audiju TT“. Na TFT ekranu od 12,3 inča može se komandovati gotovo svim funkcijama u vozilu. Uočljiv je kvalitet materijala, sjajan ambijent gradi kombinacija srebrnih i crnih površina, u saradnji s kolor-displejima. „Pasat“ je uz to jedan od najprostranijih u klasi. Veliki prostor je u oba reda sedišta, a prtljažnik ima čak 586 litara!

Naravno, najviše uživanja rezervisano je za vozača. „Pasat“ je izuzetno upravljiv i vozi se lako, kao manji automobil! Tek ako se pretera u krivini, prednji kraj zna da pobegne, međutim, ESP brzo koriguje grešku i vraća auto na pravi put.


Sve komande su mekane, 6-stepeni manuelni menjač veoma precizan. Visok nivo zadovoljstva za volanom je i u gradu i na otvorenom. Kilometre pretvara u uživanje, pa vozač i saputnici profitiraju iz svake vožnje!

Jedina mana je cena, koja je u proseku viša neko kod konkurencije za oko 2.000 evra. Ipak, „pasat“ se nameće kao ozbiljan partner na duge staze, naročito ako znamo da njegova vrednost nikad ne pada!

Po meri
KRAĆI I PROSTRANIJI

„Pasat B8“ dugačak je 4.767 milimetara, dva milimetra je kraći od prethodnika. Međuosovinsko rastojanje je povećano za 79 mm, na ukupnih 2.791 mm, a širina iznosi 1.832 mm, što je za 12 mm više. S visinom od 1.456 mm sedan je za 14 mm niži od prethodnika. Rezultat ovih promena je 33 mm prostora više za posadu.

Svetski novitet
BEZBEDNOST BEZ KOMPROMISA

Svetski novitet u „pasatu“ je „opcional“ i u slučaju kritičnog zdravstvenog stanja, odnosno delimično preuzima upravljanje vozilom. Sistem se aktivira kad sistem za ostanak u saobraćajnoj traci „lejn asist“ ustanovi da vozač ne okreće upravljač i ne reaguje na upozorenje. Sistem nakon toga pokušava da kratkim pritiskanjem kočnice, zvučnim i optičkim signalima upozorenja i vožnjom levo-desno u okviru saobraćajne trake reaktivira vozača, ali i da upozori ostale učesnike u saobraćaju. Ukoliko i dalje nema preuzimanja upravljanja, sistem kontrolisano u potpunosti zaustavlja auto.