Kad može više, može i manje!
Pun gas, nekoliko krivina i sve je jasno. „Astra GTC“ može pravo na trke! Ovaj „opel“ je žestok momak, nabildovan i dobro utreniran. Na asfaltu je kao borac sa crnim pojasom.
Uz briljantan dizajn i snažan agregat, glavnu ulogu ipak igra revolucionarni sistem amortizera, nazvan „HiPerStrut“! Nagib prednjeg točka prilikom skretanja je bitno smanjen, što pojačava ležanje i osećaj upravljanja i omogućuje montiranje 20-inčnih pneumatika! U interesu stabilnosti „astra GTC“ je snižena za10 do 15 mm.
U praksi je jasno da je izbacivanje „astre GTC“ iz putanje sizifovski posao. Stabilnost je spektakularna. Čak i pri lošem i neravnom asfaltu auto dosledno sluša komande volana i juriša tamo gde je vozač naumio.
Odmah po ulasku dočekuje nas zagrljaj sportskih sedišta nagrađenih nemačkim sertifikatom „Akcija za zdrava leđa“. Čim se smesti za komande, vozač se oseća kao robot i sastavni deo „uber“ mašine. U retrovizorima gledamo levi i desni „potentni“ blatobran. Ovo je optički trik sa umišljajem, kojim se benzin direktno ubrizgava u vene.
GTC je ulaznica u svet brzine. Ne postoji šansa da dosadi vožnja ovog „opela“. Ni sedam dana testiranja nije nam bilo dovoljno da utolimo glad za vožnjom. Turbo-benzinac 1,6 sa 180 KS „voli“ visoke obrtaje i stotku lagano „hvata“ za 8,3 sekunde. Ipak, tu stavljamo zamerku jer je ovo najjači agregat za GTC, dok je jača „konjica“ rezervisana za
OPC verziju. Ne bi bilo na odmet još tridesetak konja za najjaču varijantu.
Ipak hvalimo cenovnik. Osnovna verzija (1,4 i 100 KS) košta 15.990 evra. Sportista sa testa u „indžoj“ opremi može da se kupi za oko 19.000 evra.
Malo troši
Iako ima 180 benzinskih „konja“ GTC, s tempomatom pri 120 km/h troši oko sedam litara. U gradu je bez štednje „pio“ oko 11 litara. Iako nije projektovan za štedišu, potrošnja lako se može da padne na 9,5 gradskih litara. Naravno, u ponudi su dizel-agregati.
Novi sistemi
Inženjeri su ugradili 11 patenata koji su razvijeni poslednjih godina, pa „astra GTC“ donosi sve sofisticirane sisteme „Opela“ za 21. vek! Debituje druga generacija sistema „Opelovo oko“ (prepoznavanje znakova) s kamerom. Tu je i „Fleks rajd“ (biranje čvrstine vešanja od mekog do sportskog), praćenje razdaljine između vozila, funkcija „Collision Imminent Braking“, sistem AFL, koji automatski uključuje i isključuje duga svetla, alarm za mrtve uglove...
GTC 1,6 TURBO
Motor: 1.598 cm3, 4 cilindra u redu
Snaga: 180 KS pri 5.500 o/min
Moment: 230 Nm pri 2.200 o/min
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,3 s
Maksimalna brzina: 220 km/h
Menjač: Manuelni, 6 brzina
Dužina/širina/visina: 4.466/1.840/1.482
Međuosovinski razmak: 2.695 mm
Cena osnovnog modela: 15.990 evra
Cena testiranog modela: od 19.000 evra