Ubica kilometara!
Vozeći „avensis“, imamo utisak da će se prvi put nešto pokvariti 2030. godine. „Tojota“ je godinama, ali i decenijama, lider mnogih lista kvaliteta i pouzdanosti. To je posebno važno u ovoj klasi vozila.
Temeljno restilizovani „avensis“ vozili smo pre četiri meseca u Nici, a sad je bio na sedmodnevnom testu Kurira.
Možda najvažnija činjenica jeste senzacionalno mala potrošnja. Bez štednje na gasu „avensis“ sa unapređenim dizelom 2,0 D4D (124 KS) troši 5,8 litara u gradu! Tek sa teškom nogom potrošnja stiže do 6,5 litara. Na otvorenom kao od šale postižu se proseci ispod pet litara na 100 km, što je gotovo neverovatno za auto težak tonu i po.
Mekane i dobro podešene komande obezbeđuju da se „avensisom“ upravlja veoma lako. Na auto-putu plovi, dok je u gradu veoma okretan. Ajnšlag je odličan, a krug okretaja je samo 10,8 metara! Sistem upravljanja EPS (Electric Power Steering) unapređen je, ali zameramo na nedostatku tvrđeg upravljača pri velikim brzinama. Za sve pohvale je ležanje u krivinama, dok ESP odrađuje posao dinamično i bez greške.
Enterijer je kvalitetno urađen, što zajedno s dobrim materijalima čini odličan ambijent. Posebno sada, kad je izmišljen sjajni „Tojotin“ multimedijalni sistem „Tač end gou“.
Pritiskom na ekran rukuje se audio-sistemom, može se izaći na internet, ali i izlistati celokupan grafikon potrošnje i podataka o vožnji. Zamerku stavljamo na mali broj polica, pa je problem ako morate da u isto vreme ostavile mobilni i limenku...
Novi „avensis“, uverili smo se, izaziva pozitivne vizuelne utiske. Nije ni bilo sumnje da će dobiti LED lampice. Maska hladnjaka i usisnik vazduha u obliku trapeza su većih površina, što je, oblikovano u oštre linije, donelo novu dozu atraktivnosti.
Sam koči i ubrzava
Adaptivni tempomat radi u tandemu sa sistemom računara. Vozač može da podesi udaljenosti od vozila koje je ispred njega i, naravno, brzinu. Ako sustigne neko vozilo, auto će vratiti željenu brzinu kad se raščisti put.
Šest agregata
Pored unapređenog 2,0 D4D turbo-dizela od 124 KS, novi „avensis“ pokreće i 2,2 D4D, koji razvija 150 KS, ili 177 konjskih snaga. Od benzinaca tu je 1,6 od 132 KS, zatim 1,8 (147 KS) i 2,0 sa 152 konjske snage. Svi motori upareni su sa 6-stepenim manuelnim menjačima, dok se za 6-stepeni automatik naplaćuje.
Američka zadnjica
Vizuelna snaga dolazi sa zadnjeg dela. Primenjen je američki recept. Pozadina je masivna i podignuta. Po sredini je lajsna, određena kao najjasniji znak raspoznavanja u odnosu na prethodnika.
Avensis
Motor: 1.998 cm3
Snaga: 124 KS pri 3.600 o/min
Masa: 1.455 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,7 s
Maks. brzina: 205 km/h
Dužina/širina/visina: 4.710/1.810/1.480 mm
Prtljažnik: 480 l
Potrošnja u gradu: 5,8 l
Osnovni model: 18.950 €
Testirani model: od 22.450 €