Predsednik Srbije je ambiciozno nastavio akademsku karijeru, pa je samo tokom prošle godine objavio dva naučna rada iz oblasti političkog menadžmenta i negativne kampanje. Inače Nikolićevi radovi, pisani su narodskim jezikom, imaju četiri, odnosno sedam strana, i ukupno dve fusnote. Predsednik je u istraživanju koristio isključivo izvore na našem jeziku.
Oba rada, objavljena u časopisu „Ekonomika“ iz Niša, predsednik je pisao zajedno sa Ljubišom Stojmirovićem, poslanikom Skupštine Srbije sa liste SNS i profesorom Fakulteta za menadžment u Novom Sadu, na kojem je Nikolić i diplomirao. Pored Nikolića i Stojmirovića, na radovima je potpisana i Aleksandra Stojković, profesorka Beogradske poslovne škole.
Ljubiša Stojmirović kaže da mu je bilo zadovoljstvo da sarađuje sa predsednikom jer je, kako kaže, „Nikolićevo bogato političko iskustvo uticalo na kvalitet radova“.
- Teme su interesantne, uvek aktuelne, a Tomislav Nikolić je čovek koji je dugo u politici i čije su iskustvo i znanje bili od velike koristi. Možda radovi nisu spektakularni, ali su svakako naš mali doprinos nauci - kaže Stojmirović.
Na pitanje kada je Nikolić stigao da se bavi naučnim radom pored obaveza koje ima kao predsednik, Stojmirović odgovara da su radovi pisani mnogo ranije.
- Uuuu, kad je to bilo, sad se i ne sećam, ali sigurno smo pisali radove pre nego što je Nikolić izabran za predsednika. Samo ih je časopis objavio kasnije - odgovorio nam je Stojmirović.
Međutim, u prvom radu kao primer žrtve negativne kampanje navodi se upravo sam autor Tomislav Nikolić, kao i to da je uprkos takvoj kampanji na izborima 2012. izabran za predsednika.
Zanimljivo je da su radovi iz politikologije objavljeni u časopisu iz oblasti ekonomije.
- Bavimo se pretežno ekonomskim temama, ali uvek imamo prostora i za važna društveno-politička pitanja. Nikolićevi radovi prošli su recenziju i odobreni su nakon što je utvrđeno da ispunjavaju potrebne standarde - kaže Dragoljub Simonović, glavni i odgovorni urednik časopisa „Ekonomika“.
Upitan kako su na objavljivanje ovih radova reagovali drugi naučnici, Simonović kratko odgovara: „Nije bilo ni pozitivnih ni negativnih komentara“.
Rad Tomislava Nikolića "POLITIČKI MARKETING - NEGATIVNA KAMPANJA"
DRUGI RAD" POSLEDICE NEADEKVATNOG MENADŽMENTA KOD POLITIČKIH PARTIJA"