Dvadeset i prvi vek je vek brzih komunikacija! Dopisivanje je ne tako davno podrazumevalo slanje putem pošte, dok je danas komunikacija sa kraja na kraj sveta trenutna. Isto se dešava i sa vestima, a samim tim i sa odnosima sa javnošću! PR, odnosno odnosi sa javnošću, možda deluje kao tekovina savremenih korporacija zapadnog sveta, ali je zapravo u pitanju delatnost koja postoji od davnina. Razlika je samo u pojavi. Nekada je ribar išao po selu i i hvalio svoju svežu ribu, a danas se u razne vrste marketinga ulažu milionu. Ipak, princip je ostao isti… Donedavno!
U vreme dominacije štampanih medija i televizije, kontrola svega što dolazi do javnosti bila je mnogo jednostavnija. Urednici su vršili selekciju plasiranih informacija. PR menadžeri kompanija imali su mnogo veći uticaj na to kako će javnost videti njihovu kompaniju. To je bilo naročito važno u kriznim situacijama. A onda se pojavilo nešto sasvim drugačije – internet.
Internet je preko noći potpuno promenio poimanje odnosa sa javnošću. Društvene mreže, forumi, komentari na internet portalima, kreiranje besplatnih sajtova za pet minuta… Sve su to kanali komunikacije kojima pristupaju milioni korisnika širom sveta svakoga dana. Ne samo da pasivno pristupaju sadržajima, već ih aktivno kreiraju. Ukoliko se neko otrovao u vašem restoranu, dovoljno je da to objavi na svom Facebook profilu, Twitteru ili forumu… Zatim slede šerovanja, komentari i, pre nego što vi upalite svoj računar, 15.000 ljudi već zna šta se dogodilo!
Postavlja se pitanje da li je uopšte moguće kontrolisati i voditi odnose sa javnošću u doba interneta. Odgovor je da – donekle.
Evo nekoliko najvažnijih faktora na koje morate obratiti pažnju:
1. Budite konstatno prisutni na internetu
Ukoliko se protiv vaše kompanije vodi negativna kampanja na društvenim mrežama, vi je ne možete demantovati u novinama ili na televiziji! Jednostavno morate biti prisutni na internetu. Konstantno. Sviđalo vam se to ili ne. Vođenje korporativnih ili brend profila na društvenim medijima je obavezno. Pored olakšane promocije, ovako ćete biti u mogućnosti da kao kompanija brzo reagujete u kriznim situacijama.
2. Čekanje ne sme da postoji
Vreme je svakako važan faktor u vođenju kriznog PR-a. Demant u TV vestima ili u štampanim medijima je proces koji podrazumeva određenu pripremu. Danas, onima koji vas napadaju treba sekund da objave ono što žele. Zato i vaša reakcija mora biti brza i momentalna. Ipak, promišljanje mora da postoji i ishitreni odgovor može da donese više štete nego koristi.
3. Prepustite krizni PR stručnjacima za društvene medije
Ukoliko zaposleni u kompaniji, prijatelji ili rodbina primete negativnu kampanju na društvenim mrežama prema kompaniji za koju rade, njihova instinktivna reakcija će biti da stanu u odbranu kompanije, odnosno u vašu odbranu. Ma kako dobra namera bila, ovako se vrlo često pravi neuporedivo veća šteta nego korist. Zato, kada dođe do krize, stvar treba prepustiti stručnjacima.
4. Uvek mislite unapred
Biti spreman, to je sve! Krizni PR se, pogađate, priprema pre krize. To je jedini način. Uvek se mogu predvideti neke krizne situacije. Za svaku od njih kompanija bi trebalo da ima razrađenu strategiju nastupa u javnosti i na internetu, društvenim mrežama i forumima.
Odnosi sa javnošću su krajnje korisna veština koja se danas ozbiljno predaje u raznim školama. Za efikasne programe iz domena svih vrsta PR-a informišiite se ovde.
Kako da danas uspešno vodite krizni PR?
Objavljeno
23.02.2015. 17:11h
→ 01.10.2017. 0:00h