OPELOVA DIZEL MAGIJA: Test novih motora za moku i insigniju s dodatnom snagom i smanjenom potrošnjom
U kvalitete koje donose noviteti Kurir je imao prilike da se uveri na test vožnji organizovanoj u glavnom gradu Irske Dablinu i okrugu Viklou. Bila je to savršena lokacija, na kojoj su se novi dizelaši ubedljivo „izborili“ sa zahtevnim brdsko-planinskim deonicama, gradskim ulicama, auto-putem...
Ekološki paket
Kompaktni SUV „moka“, koji, kako kažu u kompaniji, ne mogu da proizvedu u dovoljno primeraka s obzirom na potražnju, dobio je CDTI turbo-dizel motor od 1,6 litara sa 136 KS i 320 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Za šest „konja“ i 20 Nm više u odnosu na verziju sa 1,7 litara koju nasleđuje. Sem toga, novi motor je lakši za više od 20 kg, jer je većinom izrađen od aluminijuma.
Smanjeni su potrošnja i zagađenje okoline, a motor je usklađen sa evro 6 standardom. U skladu s tim, novi motor standardno dolazi sa šestostepenim manuelnim menjačem, start/stop sistemom i pogonom na prednjim točkovima, pa je fabrički deklarisana prosečna potrošnja 4,1 l/100 km, a emisija ugljen-dioksida 109 g/km.
Vožnja u tišini
Ipak, inženjeri posebno ističu izuzetan napor da se napravi maksimalno tih i kultivisan dizelaš. Znatno su smanjeni buka i vibracije, pa se s pravom novi 1,6 CDTI može nazvati supertihim dizel motorom. To je ujedno i na nas ostavilo najjači utisak tokom test vožnje. Sem toga, hvalimo i poboljšane performanse, jer je „moka“ dodatno „živnula“ zahvaljujući povećanoj snazi i moćnom obrtnom momentu, koji su rezultat turbine s promenljivom geometrijom i dorađenog sistema za ubrizgavanje goriva pod visokim pritiskom.
Napredni pogon brži odziv turbine
„INSIGNIJI“ JOŠ MOĆNIJI DIZELAŠ
Verovatno najlepša „munja“ današnjice, „insignija“, dobila je nov 2.0 CDTI sa 170 „konjskih snaga“ i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta, a zamena je za stari 2.0 CDTI (163 KS i 350-380 Nm sa „overbust“ funkcijom). Kako tvrde u fabrici, limuzinska verzija „insignije“ sa četvoro vrata troši samo između 4,3 i 4,5 litara dizela na 100 km u proseku i oslobađa od 114 do 118 g/km ugljen-dioksida. Naravno, i ovaj izuzetni motor je usklađen sa evro 6 standardom i podvrgnut je „tihom“ tretmanu, pa je nizom intervencija nivo buke i vibracija doveden do perfekcije. Inače, u novom motoru VGT (turbo-punjač promenljive geometrije) poseduje električni aktuator varijabilne turbine, što daje čak 20 odsto brži odziv turbo-punjača nego kod vakuumskog aktuatora, pa je samim tim i uživanje u vožnji veće, u šta smo se i sami uverili.