MALI SIGURAN: Beograd će sa metroom ući u EU

Nemanja Pančić
Na pitanje kakav bi Beograd želeo da ostavi, rekao da bi bio zadovoljan da bude završena obilaznica oko Beograda, napravjeni mostovi kod Vinče i Višnjice, realizovan "Beograd na vodi", započet projekat izgradnje metroa i izmeštene glavna autobuska i železnička stanica

BEOGRAD - Gradonačelnik Beograda Siniša Mali kaže da se radi na projektu izgradnje beogradskog metroa i da je siguran da će srpska prestonica sa metroom ući u EU, a navodi i da grad koji vodi ima potencijala da bude jedna od najlepših svetskih metropola.
On ističe da je metro strateški važan projekat za Beograd i da mora da bude integrisan deo saobraćaja u prestonici, te da odluka o načinu na koji će biti izgrađen ne može da bude doneta za nedelju, dve i bez pravih podataka.

Nadležni su, dodao je, celu ovu godinu posvetili tome da urade smart studiju, a paralelno se, u saradnji s Ministarstvom finansija, radi na finansijskoj konstrukciji i gleda da to bude model javno-privatnog partnerstva.
Zato se, dodao je, krenulo da evidentiranjem broja putnika i sledi analiza protoka saobraćaja, a radi se i na definisanju koncepcije i strategije razvoja "BG voza", koji je komplementaran s metroom.

"Nadam se da ćemo do kraja godine imati i to rešenje kako bismo onda zajedno s francuskom vladom definisali gradnju metroa. Metro je važan, ali ne smemo da napravimo nijednu grešku", upozorio je gradonačelnik.

Ističući da je ideja gradskih vlasti izmeštanje Luke Beograd na novu lokaciju, koja je po urbanističkom planu u Krnjači, Mali navodi da je to prostor od oko 30.000 hektara koji je predviđen i za Luku i za novu industrijsku zonu.

"Taj recept iz Barselone želimo da primenimo u Beogradu, ali ne samo u projektu Beograd na vodi, nego i na delu kod hotela Jugoslavija ili kod Ušća", rekao je Mali.

Podseća i da se za desetak dana završava konkurs za sređivanje tri gradska trga - između dve skupštine, Terazije i Trg Republike, a u planu je izgradnja pešačke zone u centru Beograda po ugledu na Prag - od Zelenog venca i Brankove ulice, preko Pariske i Tadeuša Košćuškog, do Braće Jugovića i Doma Vojske uz izmeštanje autobuskog terminusa na Trgu Republike.

To bi, kako očekuje, trebalo da se realizuje za tri godine, kako bi centar grada bio bez automobila, sa novim podzemnim garažama i ekološkim konceptom.

Ističući da je možda malo prepotentno upoređivati Beograd i Pariz, Mali navodi da je za njega značajno njihovo iskustvo kada je u pitanju urbanizam, odnosno način na koji planiraju delove grada u kojima se zgrade stilski uklapaju, sistemska rešenja za gradski mobilijar, trotoare, parking mesta i parkovi i to je, kaže, ono sto bi "prepisao" od francuske prestonice.

Mali navodi da se u narednom periodu mora ulagati u infrastrukturu, i tu ištice veći broj mostova i projekat Beograd na vodi, koji će srpskoj prestonici omogućiti da stane rame uz rame sa glavnim evropskim gradovima.

Smatra i da treba stvoriti veći broj atrakcija, pre svega kulturnih, koje će privući više inostranih gostiju, a u tom kontekstu ocenjuje da je Beograd na dobrom putu da se potvrdi kao važna turistička destinacija u regionu.

Govoreći o kulturi, gradonačelnink je naveo da veruje ministru kulture Ivanu Tasovcu da će uskoro biti završena rekonstrukcija Narodnog muzeja i Muzeja savremene umetnosti, a ističe i da je izdvojen novac za projektovanje novog prostora za Muzej grada koji bi bio u Resavskoj 40.

Na pitanje kakav bi Beograd želeo da ostavi, Mali je rekao da bi bio zadovoljan da bude završena obilaznica oko Beograda, napravjeni mostovi kod Vinče i Višnjice, realizovan "Beograd na vodi", započet projekat izgradnje metroa i izmeštene glavna autobuska i železnička stanica.

(Tanjug/Nedeljnik)